"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel" - Nieuws | Voetbalkrant.com


Wij zoeken vaste medewerkers

"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"

Anderlecht blijft voorlopig aan de leiding in de Jupiler Pro League, maar de Brusselaars zien Club Brugge en Standard straks mogelijk naderen door het faillisement van Moeskroen. "Een schande", zo oordeelt Olivier Deschacht.

"Eigenlijk is het een schande wat er met Moeskroen gebeurt", vertelt de aanvoerder van Anderlecht aan HLN. "Door dat faillissement verliezen we drie punten en slinkt onze voorsprong op Club Brugge tot drie punten."
 
"Hopelijk kost ons dit de titel niet, want vorig jaar was dat al het geval", foetert Deschacht. "Moeskroen had vorig seizoen al uit de competitie moeten gezet worden. Mocht dat gebeurd zijn, waren wij en niet Standard kampioen geworden."

Auteur: De Nijs Michael
Beste bezoeker, wilt u uw eigen voetbalclub in de kijker plaatsen? Stuur ons het nieuws van je club door en wij zorgen voor landelijke publicatie.
Mailen op info@voetbalkrant.com.
Deel dit artikel met anderen
Facebook Netlog Twitter AddToAny
Aanverwante competities
Aanverwante ploegen
Aanverwante spelers
Reacties
08/12/2009 22:44
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
eerst was 't de penal v ruiz, want die had toch al getekend bij standard, niet ?
dan was 't het doelsaldo, waarmee ze in elk ander land al kampioen waren geweest.
nog later was 't de volgorde vd testmatchen (volgens hvh moest die niet per loting beslist worden maar moest rsca, met z'n beter doelsaldo, zelf de volgorde hebben mogen bepalen).
en nu is 't m'kroen...
ik persoonlijk hou 't op fcb : we verloren 2 x tegen standard en haalden thuis een gelijkspel tgn rsca, dat deed 't 'm :-)))

geweldig. toch nog iet om content van te zen
08/12/2009 15:35
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
en het was een dure titel :15 mil...
08/12/2009 11:11
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
eerst was 't de penal v ruiz, want die had toch al getekend bij standard, niet ?
dan was 't het doelsaldo, waarmee ze in elk ander land al kampioen waren geweest.
nog later was 't de volgorde vd testmatchen (volgens hvh moest die niet per loting beslist worden maar moest rsca, met z'n beter doelsaldo, zelf de volgorde hebben mogen bepalen).
en nu is 't m'kroen...
ik persoonlijk hou 't op fcb : we verloren 2 x tegen standard en haalden thuis een gelijkspel tgn rsca, dat deed 't 'm :-)))
08/12/2009 10:30
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"

Hierzie onze kenner, ik wacht nog altijd op zijn lange lijst met bewijzen. Veel stoere praat, maar weinig inhoud.
Simpel, kijk elk weekend maar eens naar de wedstrijden van Anderlecht, maar doe het eens zonder blinddoek...mischien dat je dan ook ziet wat de rest van Belgie elk weekend ziet...
08/12/2009 00:56
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Het probleem is dat het eenmalig is wanneer Anderlecht eens word benadeeld, terwijl de rest van de clubs ALTIJD benadeeld worden als ze tegen Anderlecht spelen...een groot verschil hoor...

Hierzie onze kenner, ik wacht nog altijd op zijn lange lijst met bewijzen. Veel stoere praat, maar weinig inhoud.
08/12/2009 00:54
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Face it, Olivier, jullie hebben de titel niet verloren omdat Moeskroen niet uit de competitie is gezet toen, jullie hebben hem simpelweg verloren op Tubeke. Hadden jullie daar een deftige match gespeeld, had er van testwedstrijden geen sprake geweest.

Volledig mee eens. Jammer dat dat gezeik over die penalty van Ruiz weer naar boven gehaald wordt.
07/12/2009 21:11
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"


Ik denk dat ze (Anderlecht) vooral vorig seizoen de titel verloren hebben omdat Standard toen gewoon de beste ploeg was, en Standard het toen nog belangrijker vond om figuurlijk te knokken voor een overwinning, ipv letterlijk zoals ze dat nu doen...
Ik denk dat toch ook. In Anderlecht klagen ze omdat Ruiz een penalty miste maar toen ze in Gent zelf 2 keer uit buitenspel scoorden heb ik ze niet gehoord... Anderlecht heeft het alleen aan zichzelf te danken dat ze vorig jaar geen kampioen werden, ze hebben geen vijf echt goede wedstrijden gespeeld.
07/12/2009 18:12
Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel
en ze blijven maar uitleg zoeken. ze hebben vorig jaar zelf de titel verloren. niet door een gemiste strafschop van ruiz. niet door de zaak moeskroen, maar omdat ze niet wonnen van tubeke en gewoon de mindere waren in de testduels
mee eens. dat calimero gedoe altijd...
ze hebben t zelf verkloot, geef dat dan toe.
07/12/2009 17:07
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Maar ik kan me best voorstellen dat bijvoorbeeld Genk zich daar niet in kan vinden, aangezien zij wél twee keer tegen Moeskroen op z'n best hebben moeten spelen.


Tegen dat ons bestuur dat door heeft zijn de playoffs al lang bezig ;-)
07/12/2009 14:55
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Face it, Olivier, jullie hebben de titel niet verloren omdat Moeskroen niet uit de competitie is gezet toen, jullie hebben hem simpelweg verloren op Tubeke. Hadden jullie daar een deftige match gespeeld, had er van testwedstrijden geen sprake geweest.


Ik denk dat ze (Anderlecht) vooral vorig seizoen de titel verloren hebben omdat Standard toen gewoon de beste ploeg was, en Standard het toen nog belangrijker vond om figuurlijk te knokken voor een overwinning, ipv letterlijk zoals ze dat nu doen...
07/12/2009 14:55
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"

In de titelstrijd zou dat misschien het eerlijkst zijn, maar ik kan me best voorstellen dat bijvoorbeeld Genk zich daar niet in kan vinden, aangezien zij wél twee keer tegen Moeskroen op z'n best hebben moeten spelen.

Ik betwijfel trouwens of die jeugdploeg het niveau van op Roeselare kan aanhouden. Die motivatie en team spirit zal wellicht snel verdwijnen eens ze zeker zijn dat ze in eerste mogen blijven.

Een ideale oplossing is er helaas niet vrees ik. : (.
Genk heeft 2 maal verloren zeker tegen Moeskroen , dan doen zij een goede zaak toch , want ze kunnen geen punten aftrekken of heb ik da mis op ?
07/12/2009 14:52
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Laat Moeskroen nu maar het siezoen uitspelen met een jeugd/reservenploeg zoals KVM indertijd. Dat is nog altijd het minst oneerlijk.


We hebben trouwens afgelopen weekend gezien dat zo'n ploeg (door betere motivatie etc.) daarom niet altijd veel zwakker moet zijn dan het origineel.
Minst oneerlijk ?? trek dan van iedereen de punten af , en Dender volgend jaar terug in eerste , en t'is gedaan , zal nog gemakkelijkst zijn zeker ???
07/12/2009 13:55
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"

Als ze dan ook niet meer benadeeld zouden worden, wel ja. Ik herinner me nog Anderlecht - Cercle vorig jaar, toen Anderlecht twee duidelijke penalty's na hands niet kreeg. Toen heb ik zo'n koppen in de krant niet gezien.
Het probleem is dat het eenmalig is wanneer Anderlecht eens word benadeeld, terwijl de rest van de clubs ALTIJD benadeeld worden als ze tegen Anderlecht spelen...een groot verschil hoor...
07/12/2009 13:35
Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel
en ze blijven maar uitleg zoeken. ze hebben vorig jaar zelf de titel verloren. niet door een gemiste strafschop van ruiz. niet door de zaak moeskroen, maar omdat ze niet wonnen van tubeke en gewoon de mindere waren in de testduels
07/12/2009 13:21
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Het eerlijkst zou zijn dat Anderlecht niet meer bevoordeeld word door het scheidsrechters korps...

Als ze dan ook niet meer benadeeld zouden worden, wel ja. Ik herinner me nog Anderlecht - Cercle vorig jaar, toen Anderlecht twee duidelijke penalty's na hands niet kreeg. Toen heb ik zo'n koppen in de krant niet gezien.
07/12/2009 12:37
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"

In de titelstrijd zou dat misschien het eerlijkst zijn, maar ik kan me best voorstellen dat bijvoorbeeld Genk zich daar niet in kan vinden, aangezien zij wél twee keer tegen Moeskroen op z'n best hebben moeten spelen.

Ik betwijfel trouwens of die jeugdploeg het niveau van op Roeselare kan aanhouden. Die motivatie en team spirit zal wellicht snel verdwijnen eens ze zeker zijn dat ze in eerste mogen blijven.

Een ideale oplossing is er helaas niet vrees ik. : (.
Het eerlijkst zou zijn dat Anderlecht niet meer bevoordeeld word door het scheidsrechters korps...
07/12/2009 11:28
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Laat Moeskroen nu maar het siezoen uitspelen met een jeugd/reservenploeg zoals KVM indertijd. Dat is nog altijd het minst oneerlijk.


We hebben trouwens afgelopen weekend gezien dat zo'n ploeg (door betere motivatie etc.) daarom niet altijd veel zwakker moet zijn dan het origineel.

In de titelstrijd zou dat misschien het eerlijkst zijn, maar ik kan me best voorstellen dat bijvoorbeeld Genk zich daar niet in kan vinden, aangezien zij wél twee keer tegen Moeskroen op z'n best hebben moeten spelen.

Ik betwijfel trouwens of die jeugdploeg het niveau van op Roeselare kan aanhouden. Die motivatie en team spirit zal wellicht snel verdwijnen eens ze zeker zijn dat ze in eerste mogen blijven.

Een ideale oplossing is er helaas niet vrees ik. : (.
07/12/2009 09:30
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Laat Moeskroen nu maar het siezoen uitspelen met een jeugd/reservenploeg zoals KVM indertijd. Dat is nog altijd het minst oneerlijk.


We hebben trouwens afgelopen weekend gezien dat zo'n ploeg (door betere motivatie etc.) daarom niet altijd veel zwakker moet zijn dan het origineel.

Idd zouden de originele een gokchinees hanteren als extra inkomen? Of gaan ze er gewoon minder voor? Anyway, geef de jeugd een kans!
07/12/2009 08:20
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Laat Moeskroen nu maar het siezoen uitspelen met een jeugd/reservenploeg zoals KVM indertijd. Dat is nog altijd het minst oneerlijk.


We hebben trouwens afgelopen weekend gezien dat zo'n ploeg (door betere motivatie etc.) daarom niet altijd veel zwakker moet zijn dan het origineel.
07/12/2009 08:15
"Zaak-Moeskroen kostte ons vorig seizoen al de titel"
Face it, Olivier, jullie hebben de titel niet verloren omdat Moeskroen niet uit de competitie is gezet toen, jullie hebben hem simpelweg verloren op Tubeke. Hadden jullie daar een deftige match gespeeld, had er van testwedstrijden geen sprake geweest.
Reageer zelf
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen.
06/08/2010
20:00 Lierse SK - Standard -
07/08/2010
20:00 Lokeren - Kortrijk -
20:00 Zulte Waregem - KV Mechelen -
20:00 Charleroi - Anderlecht -
20:00 Club Brugge - Sint-Truiden -
20:00 Eupen - Westerlo -
08/08/2010
18:00 AA Gent - Racing Genk -
20:30 Germinal Beerschot - Cercle Brugge -
1 Standard 1 1
2 Zulte Waregem 1 1
3 KV Mechelen 0 0
4 Eupen 0 0
5 Cercle Brugge 0 0
6 Westerlo 0 0
7 Sint-Truiden 0 0
8 Anderlecht 0 0
9 Lokeren 0 0
10 Lierse SK 0 0
11 AA Gent 0 0
12 Racing Genk 0 0
13 Germinal Beerschot 0 0
14 Club Brugge 0 0
15 Charleroi 0 0
16 Kortrijk 0 0
In de kijker

Degene die nog geen info ontvingen, sturen best nog eens een mail naar onzeclub(at)voetbalkrant.com, met vermelding van jouw ploegnaam.

Volg ons op: