Anderlecht is dopingcontroles grondig beu - Nieuws | Voetbalkrant.com


Wij zoeken vaste medewerkers

Aangepast zoeken


Anderlecht is dopingcontroles grondig beu

Anderlecht is dopingcontroles grondig beu

Anderlecht vierde donderdagavond feest na de kwalificatie tegen Athletic de Bilbao. Toch was er enige vorm van ergernis in het Astridpark: de volgens paars-wit zeer ijverige dopingcontroleurs.

De spelers van Anderlecht kregen al voor de tiende keer dit seizoen bezoek van de dopingjagers. “Vijf keer in de competitie en vijf keer in Europees verband”, rekent trainer Ariël Jacobs in HNB. De spelers werd voor en na de wedstrijd tegen Bilbao getest. Davy Schollen verliet om half twee het stadion.“We worden meer getest dan de andere ploegen.”

Volgens Jacobs was er zelfs om zes uur ’s ochtends een controle gepland. “Uiteindelijk is die er niet gekomen, maar ze zijn woensdagavond wel binnengevallen in ons afzonderingshotel. Ik had nog een collectieve bespreking met de ploeg gepland en een drietal individuele gesprekken, maar die zijn in het water gevallen omdat er altijd wel één jongen is die niet kan plassen.”

Dopingcontroleeur Hans Cooman spreekt Jacobs tegen: “Ik kan je verzekeren dat alle ploegen in België evenveel gecontroleerd worden. En we hebben nog geen enkel team om zes uur 's morgens uit zijn bed gehaald. De rusttijden van de spelers worden gerespecteerd.”

 
 
 

Auteur: Steurbaut Kersten
Beste bezoeker, wilt u uw eigen voetbalclub in de kijker plaatsen? Stuur ons het nieuws van je club door en wij zorgen voor landelijke publicatie.
Mailen op info@voetbalkrant.com.
Deel dit artikel met anderen
Facebook Netlog Twitter AddToAny
Aanverwante competities
Aanverwante ploegen
Aanverwante spelers
Reacties
28/02/2010 14:54
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu


Ja, en Waalse controleurs mogen niet in Vlaanderen controleren. Simpel toch?

Btw: hebt u een bron (linkje) waarin staat dat men in Wallonië minder dopingcontroles uitvoert?


Zie reactie van Spiny. En het is algemeen geweten dat het zo is. (favoriet argument van u ;-) )
27/02/2010 22:06
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
ik denk ook niet dat het aantal controles echt een probleem is maar het feit dat ze er voortdurend de planning mee verstoren... waarom niet gewoon een dag na de match of het deftig aankondigen, je kunt dat bij mijn weten toch niet snel uit je bloed halen...


ja dat dacht ik ook. En het belangrijkste van al: volgens mij zijn er nog maar weinig/geen voetballers betrapt op het gebruik/misbruik van doping. het lijkt mij dus maar belachelijk om ploegen om de 5 botten lastig te vallen.
27/02/2010 20:57
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
ik denk ook niet dat het aantal controles echt een probleem is maar het feit dat ze er voortdurend de planning mee verstoren... waarom niet gewoon een dag na de match of het deftig aankondigen, je kunt dat bij mijn weten toch niet snel uit je bloed halen...
27/02/2010 19:07
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Btw: hebt u een bron (linkje) waarin staat dat men in Wallonië minder dopingcontroles uitvoert?
Sowieso zullen het er minder zijn, aangezien ze maar twee clubs hebben in eerste klasse.

Iets uit een artikeltje van november 2009:
"Zo herhaalt de geschiedenis zich want Vlaanderen lag altijd voor op Wallonië in de dopingbestrijding, zodat de Vlaamse kampioenschappen van dopinggevoelige sporten zoals bodybuilding een jaar of tien geleden vaak net over de taalgrens werden georganiseerd om controles te ontlopen.Ook anno 2009 hoeven Waalse en Brusselse sporters hun verblijfsgegevens dus niet in te voeren zolang er geen decreet is? 'Niet helemaal', zegt Stein. 'Ze zijn het wel verplicht door hun internationale sportfederatie, net als de Vlamingen, maar in de praktijk is het zo dat de gemeenschappen de controles uitvoeren. En in Wallonië gebeurt dat niet, er is zelfs nog geen Waals Dopingtribunaal.'"
27/02/2010 19:06
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu


Ja, en Waalse controleurs mogen niet in Vlaanderen controleren. Simpel toch?

Btw: hebt u een bron (linkje) waarin staat dat men in Wallonië minder dopingcontroles uitvoert?


Uit goeie bron: In de Walen staan heel wat minder flitspalen!
27/02/2010 16:09
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
In Wallonie mogen deze Vlaamse controleurs niet controleren. En er worden veel minder controlers uitgevoerd daar in Wallonie door de Waalse controleurs. Als Standard op Vlaams grondgebied komt spelen kunnen ze dus ook controleren.



Ja, en Waalse controleurs mogen niet in Vlaanderen controleren. Simpel toch?

Btw: hebt u een bron (linkje) waarin staat dat men in Wallonië minder dopingcontroles uitvoert?
27/02/2010 15:38
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
schandalig, om 6u 's morgens moeten opstaan... om nog maar te zwijgen over de controleurs die om 4u opstaan om de spelers om 6u uit hun bed te halen.
27/02/2010 15:01
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
god ja, als je om 6uur smorgens de dag van een belangrijke match uit je bed zou gehaald worden, kzou ok niet blij zijn hoor. voor de rest hoort het erbij
27/02/2010 14:31
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Als Standard op Vlaams grondgebied komt spelen kunnen ze dus ook controleren.

... en dat gebeurt ook regelmatig, dus ik snap het probleem niet.
27/02/2010 14:23
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu


Wrm werd Standard dan al verschillende malen gecontroleerd? Of t'moet zijn dat Luik tegenwoordig niet meer in Wallonië ligt... .
In Wallonie mogen deze Vlaamse controleurs niet controleren. En er worden veel minder controlers uitgevoerd daar in Wallonie door de Waalse controleurs. Als Standard op Vlaams grondgebied komt spelen kunnen ze dus ook controleren.

27/02/2010 14:20
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
... Zegt de Brugge supporter in disguise... Hoe hou jij dat kinderachtig gedoe toch vol ? Echt niets beter te doen?



hij denkt dat niemand hem doorheeft!

o.t ik begrijp de ergernis van Jacobs maar zolang het op een menselijk uur gebeurd,moet je er maar mee leren leven.
Anderlecht zal meer gecontroleerd worden dan sint truiden,omdat we nu eenmaal ook europees spelen.
27/02/2010 14:06
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Laat ze maar controleren, maar of dit nu echt juist voor een wedstrijd of net erna moet gebeuren vind ik toch overdreven. Als ze die controles zouden doen, door de week net voor de trainingen bvb, zijn de resultaten dan niet hetzelfde???
Uiteindelijk komt het de sport goed uit als er consequent wordt gecontroleerd, over gans Europa, maar of dit consequent gebeurd, is nog maar de vraag.
wanneer denk jij dat ze het bij andere sporten doen? juist ja direkt na de wedstrijd zelfs met een chaperon erbij die ze geen seconde meer alleen laat , maar ja t'zijn weer de kinderen van het voetbal die klagen , en dat doen ze over alles en nog wat----verwende nesten zijn het
27/02/2010 13:59
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
In Wallonië mogen ze niet eens controleren. Kwestie van iedereen gelijk voor de wet..Voor de match gaat er toch wel over.
In Wallonië wordt er wel degelijk dopingcontroles gehouden. Alleen is het niet het Vlaams anti-doping-agentschap die ze uitvoert, maar het Waals agentschap, maar die werkt volgens dezelfde criteria van het WADA
Het enige wat ze in Wallonië niet kennen zijn de whereabouts
27/02/2010 13:28
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
In Wallonië mogen ze niet eens controleren. Kwestie van iedereen gelijk voor de wet..Voor de match gaat er toch wel over.


Wrm werd Standard dan al verschillende malen gecontroleerd? Of t'moet zijn dat Luik tegenwoordig niet meer in Wallonië ligt... .
27/02/2010 13:16
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Dopingcontroles, voor of na een training? Tis mss raaar maar de meeste mensen doperen zichzelf niet voor een training te winnen...

Ok, correct me if i'm wrong, maar blijft zoiets niet in uw bloed hangen??? Dus, wat maakt het dan uit dat ze bvb op maandagmiddag die testen zouden doen?
27/02/2010 13:13
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
In Wallonië mogen ze niet eens controleren. Kwestie van iedereen gelijk voor de wet..Voor de match gaat er toch wel over.
27/02/2010 13:03
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Dopingcontroles, voor of na een training? Tis mss raaar maar de meeste mensen doperen zichzelf niet voor een training te winnen...
27/02/2010 12:40
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Oei oei oei, beginnen ze bij ons nu ook al complotten uit te vinden :s
... Zegt de Brugge supporter in disguise... Hoe hou jij dat kinderachtig gedoe toch vol ? Echt niets beter te doen?
27/02/2010 12:21
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Laat ze maar controleren, maar of dit nu echt juist voor een wedstrijd of net erna moet gebeuren vind ik toch overdreven. Als ze die controles zouden doen, door de week net voor de trainingen bvb, zijn de resultaten dan niet hetzelfde???
Uiteindelijk komt het de sport goed uit als er consequent wordt gecontroleerd, over gans Europa, maar of dit consequent gebeurd, is nog maar de vraag.
27/02/2010 11:18
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
ze respecteren de rusttijden van de spelers?
schollen was pas weg om half 2!
de match was gedaan om 21u é !!!ist te simpel om da te doen na een training bvb !Ik begrijp da hij lastig is als ze binnen vallen op afzondering,maar ik zou ook direct willen weten hoe vaak andere ploegen gecontroleerd worden,want int voetbal hoor je daar niets van!
27/02/2010 10:50
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Oei oei oei, beginnen ze bij ons nu ook al complotten uit te vinden :s
27/02/2010 10:44
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Eerst de pers niet meer kunnen luchten om dan een tijdje later ze weer gaan te gebruiken om van die Calimeroverhalen te gaan verspreiden...Jacobs haalt momenteel zeer goede resultaten met RSCA maar hij speelt als trainer veel te vaak spelletjes.
27/02/2010 10:39
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Als je niets te verbergen hebt zaag je daar niet over ...
idd , da telt voor iedereen en voor elke ploeg. 't zal warm worden onder hun voeten denk ik ....
27/02/2010 10:31
Anderlecht is dopingcontroles grondig beu
Als je niets te verbergen hebt zaag je daar niet over ...
Reageer zelf
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen.
06/08/2010
20:00 Lierse SK - Standard -
07/08/2010
20:00 Lokeren - Kortrijk -
20:00 Zulte Waregem - KV Mechelen -
20:00 Charleroi - Anderlecht -
20:00 Club Brugge - Sint-Truiden -
20:00 Eupen - Westerlo -
08/08/2010
18:00 AA Gent - Racing Genk -
20:30 Germinal Beerschot - Cercle Brugge -
1 Standard 1 1
2 Zulte Waregem 1 1
3 KV Mechelen 0 0
4 Eupen 0 0
5 Cercle Brugge 0 0
6 Westerlo 0 0
7 Sint-Truiden 0 0
8 Anderlecht 0 0
9 Lokeren 0 0
10 Lierse SK 0 0
11 AA Gent 0 0
12 Racing Genk 0 0
13 Germinal Beerschot 0 0
14 Club Brugge 0 0
15 Charleroi 0 0
16 Kortrijk 0 0
In de kijker

Degene die nog geen info ontvingen, sturen best nog eens een mail naar onzeclub(at)voetbalkrant.com, met vermelding van jouw ploegnaam.

Volg ons op: