Deinze: "Snel ingrijpen of amateurs in tweede klasse" - Nieuws | Voetbalkrant.com


Wij zoeken vaste medewerkers

Aangepast zoeken


Deinze:

Deinze: "Snel ingrijpen of amateurs in tweede klasse"

Derdeklasser Deinze heeft gereageerd op het nieuws dat zou de tweede klasse virtueel bankroet zijn en 17 van de 19 clubs vorig seizoen in 2009 een negatieve jaarrekening hadden.

Deinze stond vorig seizoen in de tweede klasse, maar degradeerde naar de derde klasse. Toch wensen de Oost-Vlamingen te reageren op de nieuwsstroom rond de tweede klasse die zondagmiddag door Brussels-voorzitter Johan Vermeersch in gang werd gezet in het programma De Zevende Dag op één.

"Een tweetal jaren geleden heeft de Profliga voorgesteld om 10 miljoen euro aan de tweedeklassers te geven indien er elk seizoen maar één stijger van tweede naar eerste zou zijn. De Profliga wilde af van de eindronde in de tweede klasse. Uiteraard worden in alle reeksen eindrondes georganiseerd en dat is altijd aantrekkelijk", zegt secretaris Antoine Smessaert van Deinze.

"Maar toch hadden de kleinere clubs uit tweede klasse waaronder Deinze voor die tien miljoen euro willen kiezen, om zo onze club gezond te houden en verder te kunnen uitbouwen. Maar de eersten die het voorstel afschoten waren Antwerp met de heer Wauters op kop en Lierse. Sportief gezien hadden zij gelijk, want zij wilden zo snel mogelijk terugkeren naar de hoogste afdeling. Maar financieel sloegen ze de bal volledig mis."

"Vanaf het moment dat de Profliga tv-rechten is beginnen te verkopen is het volledig fout gelopen. De voetbalbond had nooit de Profliga zelf de tv-rechten mogen laten beheren. Want wat blijkt? Ze kijken alleen naar zichzelf, tweede klasse telt niet mee. Tenzij we dus die eindronde hadden laten vallen, dan zouden de tweedeklassers een compensatie van in totaal tien miljoen euro gekregen hebben."

"De Profliga vergeet dat ze moeten leven met de clubs in de lagere afdeling. Op deze manier is tweede klasse niet meer leefbaar. Je moet 17 spelers hebben die als betaalde sportbeoefenaars staan ingeschreven, gedeeltelijk of full time. Daarbij heb je nog eens alle verplichtingen en de licentievoorwaarden voor het stadion. Als dit binnen de twee of drie seizoenen niet verandert, zal tweede klasse opnieuw op amateurbasis moeten gaan werken en wordt de kloof met de eerste klasse nog groter. Er moet dringend iets gebeuren."

Auteur: Manuel Gonzalez
Beste bezoeker, wilt u uw eigen voetbalclub in de kijker plaatsen? Stuur ons het nieuws van je club door en wij zorgen voor landelijke publicatie.
Mailen op info@voetbalkrant.com.
Deel dit artikel met anderen
Facebook Netlog Twitter AddToAny
Aanverwante competities
Aanverwante ploegen
Reacties
14/03/2010 00:00
Deinze:
en laat nu juist anderlecht-standard de strontmatchen zijn die niet waard zijn op tv te komen!

Tja met een ploeg waar de stront tot aan de lippen staat weet gij alles over str... he.Maar ik snap wel dat sommige eerste klasse wedstrijden wat te snel gaan voor jou.
13/03/2010 16:15
Deinze:

Ow typfoutje, als hamme-speler moet ik je hierin wel gelijk geven :-) excuses



Hamme-speler ?
Scholieren F gewestelijk zeker ?
Groeten aan je kapper ! :-)))
13/03/2010 16:12
Deinze:
DRUGS IS VOOR IDIOTEN!!!



Dag idioot ! :-)))
12/03/2010 23:09
Deinze:
DRUGS IS VOOR IDIOTEN!!!
12/03/2010 19:54
Deinze:

Als hammespeler moet ik je hierin weleven gelijk g

Ow typfoutje, als hamme-speler moet ik je hierin wel gelijk geven :-) excuses
12/03/2010 19:53
Deinze:
Liever 4x per jaar Anderlecht-Brugge en standard-Gent dan Brugge-Deinze of Standard-Eupen,we zien in de beker wat er dan gebeurd!! LEGE STADIONS!!Er is in 1ste klasse (met alle respect)geen plaats voor ploegen zoals Tubize-deinze-Hamme enz.Ploegen met 1300 toeschouwers horen niet thuis in 1ste klasse!En deze ploegen werken beter op amateur niveau,profspelers beperken tot 1ste klasse.De kleine ploegen zullen minder schuld maken als ze op amateur niveau werken!Als je nu leest wat bepaalde spelers in de 2de klasse verdienen,schandelijk!Op 3 maand tijd verdienen ze het volledige jaarbudget van hun club!De enige uitzonderingen zijn Lierse en Antwerp die wel hun stadion kunnen laten vollopen!!En maak eindelijk eens werk van fusies in bv.Zuid-west vlaanderen en de kempen,dat zal al veel oplossen!

Als hammespeler moet ik je hierin weleven gelijk g
12/03/2010 15:04
Deinze:


haha, ja, die jongen ist helemaal kwijt...

al dat snoeien in de pure en de noxx is dan toch niet goed voor je voetbalkwaliteiten...
daarna 'ging' hij als geen ander ! ;-)
12/03/2010 14:45
Deinze:
Hij is dat nog steeds niet te boven gekomen ;-)


haha, ja, die jongen ist helemaal kwijt...

al dat snoeien in de pure en de noxx is dan toch niet goed voor je voetbalkwaliteiten...
12/03/2010 14:22
Deinze:


daar valt weinig aan toe te geven hé...
da weet iedereen...

de cruz speelde toen ook mee zeker?
en ging hij daarna ni even naar lierse?een succesverhaal!
Hij is dat nog steeds niet te boven gekomen ;-)
12/03/2010 12:59
Deinze:


Voila, dacht ik er toen ook van.
Dat was nog de Ye-ploeg, niet ?

3 punten in ruil voor Milenkovic, jaja !
Mooi toegegeven van onze Pantani !


daar valt weinig aan toe te geven hé...
da weet iedereen...

de cruz speelde toen ook mee zeker?
en ging hij daarna ni even naar lierse?een succesverhaal!
12/03/2010 12:59
Deinze:



Ik heb hier tot in den treure toe moeten lezen dat Gb dit seizoen 9000 abo's had, awel waar zitten die dan ? Zelfs al was er tegen "worregem" geen enkel ticket verkocht waren die 9000 er nog niet. M.a.w., ik geloof niet in dat aantal Gb-abo's.


dat zou kunnen...
ik weet ni (meer?) hoeveel abos we dit seizoen hebben...
12/03/2010 12:58
Deinze:

Al wel eens op de Bosuil geweest, volgens mij ben jij er een abonnee :-)


nog ni nee... ;-)
12/03/2010 12:26
Deinze:


ja, das just... dien dikke!

als dat geen doorgestoken kaart was... en dan nog degraderen...


Voila, dacht ik er toen ook van.
Dat was nog de Ye-ploeg, niet ?

3 punten in ruil voor Milenkovic, jaja !
Mooi toegegeven van onze Pantani !
12/03/2010 12:21
Deinze:


tis ski-seizoen hé dogo...trouwens, ik zou zelfs ni weten hoeveel abos we hebben dit jaar... 7000?
zet daar dan jullie aantal toeschouwers tegenover, en dat is dan ook weer uitgeklaard hé...



Ik heb hier tot in den treure toe moeten lezen dat Gb dit seizoen 9000 abo's had, awel waar zitten die dan ? Zelfs al was er tegen "worregem" geen enkel ticket verkocht waren die 9000 er nog niet. M.a.w., ik geloof niet in dat aantal Gb-abo's.
12/03/2010 10:30
Deinze:
[quote] Het is algemeen bekend dat ze in 1ste klasse met stijgende toeschouwersaantallen zitten(overal in Europa).Ik zou graag zien als GBA in 2de belandt of ze ook dezelfde cijfers als nu kunnen voorleggen achter 6jr bv.

ik spreek me ni uit over hoeveel sups we zouden hebben indien we naar 2de zouden zakken...
vorig seizoen hadden we er gem iets meer dan 10.000, dit seizoen zal eht wel wat lager liggen...in een stadion van 12.000 man is dat nog wel schappelijk...ik ben al wel eens op de bosuil geweest, en ik kan je zeggen: de sfeer is daar neit beter of slechter als op gb, maar anders...allé, toch zeker niet beter... ;-)

Al wel eens op de Bosuil geweest, volgens mij ben jij er een abonnee :-)
12/03/2010 08:36
Deinze:
Als gij en uwe goeie vriend marco elkaar maar verstaan ;-)


gunti, zelfs jij zou dit zonder verdere uitleg moeten kunnen begrijpen...
12/03/2010 08:27
Deinze:


Cadeau? Nee, hoor.
De goede tijde van
There is only one Charly Miller :-)


ja, das just... dien dikke!

als dat geen doorgestoken kaart was... en dan nog degraderen...
11/03/2010 23:46
Deinze: "Snel ingrijpen of amateurs in tweede klasse"
alles is nog als vanouds, zie ik. timooke en het olifantje aant rollebollen. tword tijd dat ik terug kom
11/03/2010 19:10
Deinze:


Gunti snapt het niet goed, denk ik :-)
Als gij en uwe goeie vriend marco elkaar maar verstaan ;-)
11/03/2010 16:31
Deinze:
Punten cadeau krijgen en toch ni kunnen winnen. zielig ploegske dan hé


Gunti snapt het niet goed, denk ik :-)
11/03/2010 16:19
Deinze:


was dat dat seizoen dat we jullie de punten kado deden en dat jullie nog degradeerden? ;-)
Punten cadeau krijgen en toch ni kunnen winnen. zielig ploegske dan hé
11/03/2010 16:13
Deinze:


was dat dat seizoen dat we jullie de punten kado deden en dat jullie nog degradeerden? ;-)


Cadeau? Nee, hoor.
De goede tijde van
There is only one Charly Miller :-)
11/03/2010 15:53
Deinze:


Waarom? Ik kan perfect leven met onze laatste confrontatie... 1-2 i.e. ;-) bij de ratten thuis.


was dat dat seizoen dat we jullie de punten kado deden en dat jullie nog degradeerden? ;-)
11/03/2010 15:10
Deinze:


is dat zo?
ja, het lierse publiek staat natuurlijk al jaren bekend als sfeerbeestjes...

bende sjallendraaiers zonder enige vorm van sfeer...trouwens, wat haal jij hier steeds gb er bij?ik snap wel dat je met je ploegje nog eens tegen ons wilt spelen, maar dan zullen jullie eerst moeten stijgen hé...
en dat is gemakkelijker gezegd (samen kampioen) dan gedaan (terug een seizoen in tweede...)...



Waarom? Ik kan perfect leven met onze laatste confrontatie... 1-2 i.e. ;-) bij de ratten thuis.
11/03/2010 14:58
Deinze:
Wij wonen in een 'grote' stad maar kunnen met moeite meer supporters voorleggen als een tweedeklasser als Lierse, e pantani (in Lier woont bechottekes maar 33000 man). Dat op zich zegt al genoeg.


is dat zo?
ja, het lierse publiek staat natuurlijk al jaren bekend als sfeerbeestjes...

bende sjallendraaiers zonder enige vorm van sfeer...trouwens, wat haal jij hier steeds gb er bij?ik snap wel dat je met je ploegje nog eens tegen ons wilt spelen, maar dan zullen jullie eerst moeten stijgen hé...
en dat is gemakkelijker gezegd (samen kampioen) dan gedaan (terug een seizoen in tweede...)...

11/03/2010 14:56
Deinze:
Mag ik eens raden, jullie hebben nooit beweerd een topclub te zijn?
Wat heeft de bezettingsgraad nu in godsnaam te maken met de populariteirt van een club? dus een club met een stadionneke met 2000 plaatsten dat een bezetingsgraad heeft van 95% is populairder dan een club met een stadion van 60 000 man waarvan de bezetingsgraad 80% is?
Je hebt het niet hé, allé je hebt het nooit gehad...En nu terug u zuster en moeder gaan pimpen jongen.


natuurlijk hebben wij dat nooit beweerd...
we zouden dat willen worden, maar ts zouden willen en zijn, zit een wereld van verschil hé...
zo zou antwerp ook schuldenvrij willen zijn hé, zo zouden ze ook in eerste willen spelen, zo zou jij ook een knappe, intelligente jongen willen zijn, etc...

ik denk dat jij het weer niet zo goed begrijpt over de bezettingsgraad... wat natuurlijk te verwachten was...

ik ga ook geen moeite doen om het je uit te leggen want jij bent echt een verloren zaak...mag ik je bij deze nog wel proficiat wensen met je knappe vergelijking (die helaas kant noch wal raakt...)
11/03/2010 14:41
Deinze:
Wij wonen in een 'grote' stad maar kunnen met moeite meer supporters voorleggen als een tweedeklasser als Lierse, e pantani (in Lier woont bechottekes maar 33000 man). Dat op zich zegt al genoeg.
11/03/2010 12:57
Deinze:

zelfverklaarde topclub nog wel...
dat maakt van u een zelfverklaarde idioot neem ik aan?

een gemiddelde van 9500 toeschouwers op 12.000 plaatsen maakt een bezettingsgraad van?

jongen toch, je hebt het echt niet...
Mag ik eens raden, jullie hebben nooit beweerd een topclub te zijn?
Wat heeft de bezettingsgraad nu in godsnaam te maken met de populariteirt van een club? dus een club met een stadionneke met 2000 plaatsten dat een bezetingsgraad heeft van 95% is populairder dan een club met een stadion van 60 000 man waarvan de bezetingsgraad 80% is?
Je hebt het niet hé, allé je hebt het nooit gehad...En nu terug u zuster en moeder gaan pimpen jongen.
11/03/2010 10:24
Deinze:
7000 is toch maar weinig voor een zelfverklaarde topclub hé....hoeveel keer is jullie stadionneke met amper 12 000 plaatsen uitverkocht geweest dit seizoen? Dat jij over iemand anders zijn toeschouwers aantallen durft beginnen, bewijst nog maar eens hoever je van de realiteit verwijderd bent...

zelfverklaarde topclub nog wel...
dat maakt van u een zelfverklaarde idioot neem ik aan?

een gemiddelde van 9500 toeschouwers op 12.000 plaatsen maakt een bezettingsgraad van?

jongen toch, je hebt het echt niet...
11/03/2010 10:23
Deinze:
Pepe, ik denk dat ook wij over supportersaantallen momenteel toch ook beter onze mond houden. Om 8000 toeschouwers te halen hebben wij momenteel wel 2 wedstrijden nodig hé ;-). En ok, we zitten al 6 jaar in tweede klasse maar dat geeft ons echt niet het recht om af te geven op een club die nog steeds een gemiddelde van 9500 kan voorleggen hé. Bovendien moeten wij zelf al ver in tijd terug gaan willen we dat gemiddelde halen.
Ik hoor het graag vertellen dat we een slapende reus zijn met een hoger toeschouwerspotentiëel dan GB maar dan vraag ik met toch af waar die allemaal zitten wanneer het wedstrijd is.
Ik ga er hiermee nu een aantal ferm tegen de borst stoten maar ik denk wat we ons wat toeschouwersaantallen betreft best een klein beetje nederiger mogen opstellen ten overstaan van onze zuiderburen.


awel bink, respect!

dat is hetgene ik al een hele tijd zeg...
11/03/2010 10:21
Deinze:
Kom kom, het enige wat jij mag neuriën is de dodenmars...


komkom verdriet van belgië, denk aan je familie!
11/03/2010 10:20
Deinze:
[quote] Het is algemeen bekend dat ze in 1ste klasse met stijgende toeschouwersaantallen zitten(overal in Europa).Ik zou graag zien als GBA in 2de belandt of ze ook dezelfde cijfers als nu kunnen voorleggen achter 6jr bv.

ik spreek me ni uit over hoeveel sups we zouden hebben indien we naar 2de zouden zakken...
vorig seizoen hadden we er gem iets meer dan 10.000, dit seizoen zal eht wel wat lager liggen...in een stadion van 12.000 man is dat nog wel schappelijk...ik ben al wel eens op de bosuil geweest, en ik kan je zeggen: de sfeer is daar neit beter of slechter als op gb, maar anders...allé, toch zeker niet beter... ;-)
11/03/2010 10:06
Deinze:
Pepe, ik denk dat ook wij over supportersaantallen momenteel toch ook beter onze mond houden. Om 8000 toeschouwers te halen hebben wij momenteel wel 2 wedstrijden nodig hé ;-). En ok, we zitten al 6 jaar in tweede klasse maar dat geeft ons echt niet het recht om af te geven op een club die nog steeds een gemiddelde van 9500 kan voorleggen hé. Bovendien moeten wij zelf al ver in tijd terug gaan willen we dat gemiddelde halen.
Ik hoor het graag vertellen dat we een slapende reus zijn met een hoger toeschouwerspotentiëel dan GB maar dan vraag ik met toch af waar die allemaal zitten wanneer het wedstrijd is.
Ik ga er hiermee nu een aantal ferm tegen de borst stoten maar ik denk wat we ons wat toeschouwersaantallen betreft best een klein beetje nederiger mogen opstellen ten overstaan van onze zuiderburen.
Klopt wel als een bus wat je zegt,er komt pas volk zien als het draait bij ons op den Antwerp.Maar ik wil gewoon laten blijken aan onze goede buur"Marco" als GBA in 2de speelt en wij in 1ste dan zijn de cijfers ook anders.Als je ziet naar de omringende landen en zelf als je ziet in Belgie is het aantal toeschouwers fors gestegen.Veiligheid,de nultolerantie tegenover de"hooligans".Als je ziet in het boerenland met Brugge,Zulte,Kortrijk en Roeselare kunnen die toch betere cijfers voorleggen als andere provincies.In een studie is al gebleken dat hier in Antwerpen er genoeg keus is van ontspanning(in het algemeen)als andere delen van het land.Dus hier houdt die groei wat tegen.Ook al speelt GBA in de top 3 wie gaat het zeggen dat die ploeg gelijk voor 15000/20000/25000 gaat spelen.Nu in de zogenaamde topwedstrijden hebben ze het toch moeilijk voor hun stadion te vullen.Dat wij mogen dromen van 8000/9000 en 10000 is waar maar 1 keer dat de ploeg draait en we spelen voor de titel(ik zeg wel stel)zit dat aantal in dat stadion.ZEKER WETEN
11/03/2010 09:38
Deinze:
7000 is toch maar weinig voor een zelfverklaarde topclub hé....hoeveel keer is jullie stadionneke met amper 12 000 plaatsen uitverkocht geweest dit seizoen? Dat jij over iemand anders zijn toeschouwers aantallen durft beginnen, bewijst nog maar eens hoever je van de realiteit verwijderd bent...
Pepe, ik denk dat ook wij over supportersaantallen momenteel toch ook beter onze mond houden. Om 8000 toeschouwers te halen hebben wij momenteel wel 2 wedstrijden nodig hé ;-). En ok, we zitten al 6 jaar in tweede klasse maar dat geeft ons echt niet het recht om af te geven op een club die nog steeds een gemiddelde van 9500 kan voorleggen hé. Bovendien moeten wij zelf al ver in tijd terug gaan willen we dat gemiddelde halen.
Ik hoor het graag vertellen dat we een slapende reus zijn met een hoger toeschouwerspotentiëel dan GB maar dan vraag ik met toch af waar die allemaal zitten wanneer het wedstrijd is.
Ik ga er hiermee nu een aantal ferm tegen de borst stoten maar ik denk wat we ons wat toeschouwersaantallen betreft best een klein beetje nederiger mogen opstellen ten overstaan van onze zuiderburen.
11/03/2010 09:30
Deinze:


tis ski-seizoen hé dogo...trouwens, ik zou zelfs ni weten hoeveel abos we hebben dit jaar... 7000?
zet daar dan jullie aantal toeschouwers tegenover, en dat is dan ook weer uitgeklaard hé...
7000 is toch maar weinig voor een zelfverklaarde topclub hé....hoeveel keer is jullie stadionneke met amper 12 000 plaatsen uitverkocht geweest dit seizoen? Dat jij over iemand anders zijn toeschouwers aantallen durft beginnen, bewijst nog maar eens hoever je van de realiteit verwijderd bent...
11/03/2010 09:26
Deinze:


das waar, dan had ik samen met jullie 'they don't care about the players, etc' kunnen scanderen...parkeren in de abdelstraat? veiliger als aant kiel park alleszins...
Kom kom, het enige wat jij mag neuriën is de dodenmars...
11/03/2010 09:07
Deinze:


tis ski-seizoen hé dogo...trouwens, ik zou zelfs ni weten hoeveel abos we hebben dit jaar... 7000?
zet daar dan jullie aantal toeschouwers tegenover, en dat is dan ook weer uitgeklaard hé...
Het is algemeen bekend dat ze in 1ste klasse met stijgende toeschouwersaantallen zitten(overal in Europa).Ik zou graag zien als GBA in 2de belandt of ze ook dezelfde cijfers als nu kunnen voorleggen achter 6jr bv.OK,jullie hebben er nu 7000 of 8000 of 9000 maar geraken zelden uitverkocht.Algemeen bekend is dat de Antwerpenaar niet warm loopt voor afgeladen stadions(in onze glorietijd was het ook soms raar,de ene wedstrijd 8000 en de volgende 20000.We weten nu al op voorhand als gba niet in die elite groep komt is het seizoen als over.Ge kunt gaan strijden voor dat Europees ticket,inderdaad maar dan moeten ze toch voorbij die andere ploegen komen.Gaat al sowiezo een mentale opdoffer zijn als ze het niet halen.Plus daarop dat ze daar op het kiel de spelers meer uitfluiten en roepen als steunen.Misschien Marco een wedstrijd meepikken op den Bosuil,kan je eens horen hoe wij "magic supporters" onze ploeg wel vocaal ondersteunen.En daar zit het verschil van de supporters!Uw ploeg steunen of uitkafferen!
11/03/2010 08:39
Deinze:



Dat dacht ik ook toen ik de krant las....tiens, minder sups dan er abo's zijn ???
Marcooo.....!!!


tis ski-seizoen hé dogo...trouwens, ik zou zelfs ni weten hoeveel abos we hebben dit jaar... 7000?
zet daar dan jullie aantal toeschouwers tegenover, en dat is dan ook weer uitgeklaard hé...
11/03/2010 08:36
Deinze:



Seg Pantani, 't is goed hé !
We weten dat je liever met ons gefusioneerd had, maar het is nu de Abdelstraat geworden waar je moet parkeren, leg je er nu bij neer !
:-)


das waar, dan had ik samen met jullie 'they don't care about the players, etc' kunnen scanderen...parkeren in de abdelstraat? veiliger als aant kiel park alleszins...
11/03/2010 08:35
Deinze:


haha, zie dat je het zelf niet gaat geloven é. Dit weekend voor de laatste kans was er 8.OOO man en een beetje. We zullen binnen een paar weken nog is klappen.



dat zullen we zeker en vast doen...
toch logisch dat er op een zondag om 18 uur minder volk komt kijken dan op een zaterdag?trouwens, twas zeker 9000 ;-)

trouwens, laatste kans???
dat geloof jij dan toch weer niet?
10/03/2010 20:27
Deinze:
En maak eindelijk eens werk van fusies in bv.Zuid-west vlaanderen en de kempen,dat zal al veel oplossen!

Vergeet je niet fusies in Antwerpen (Beerschot, Antwerp, Berchem, Cappellen,...), in het Waasland (Lokeren, Beveren, Hamme,...), in de Borinage (Chalala, Mons, La Lou,...)?
't Moet niet altijd kakken op Zuid-West-Vl zijn, newaar?
10/03/2010 20:05
Deinze:


haha, zie dat je het zelf niet gaat geloven é. Dit weekend voor de laatste kans was er 8.OOO man en een beetje. We zullen binnen een paar weken nog is klappen.



Dat dacht ik ook toen ik de krant las....tiens, minder sups dan er abo's zijn ???
Marcooo.....!!!
10/03/2010 20:01
Deinze:
natuurlijk slaat eddieke den bal volledig mis...
dat bewijst hij al 10 jaar!



Seg Pantani, 't is goed hé !
We weten dat je liever met ons gefusioneerd had, maar het is nu de Abdelstraat geworden waar je moet parkeren, leg je er nu bij neer !
:-)
10/03/2010 16:05
Deinze:


uitverkocht zal dat niet zijn, maar 7000 man zal er nog wel komen kijken hoor...

dus zo stom is die opmerking niet...


haha, zie dat je het zelf niet gaat geloven é. Dit weekend voor de laatste kans was er 8.OOO man en een beetje. We zullen binnen een paar weken nog is klappen.
10/03/2010 14:42
Deinze:
Als gba straks in de play offs 2 speelt zal het ook wel leeg zijn.Stomme opmerking Marco!!


uitverkocht zal dat niet zijn, maar 7000 man zal er nog wel komen kijken hoor...

dus zo stom is die opmerking niet...
10/03/2010 13:14
Deinze:


als cercletje speelt, is het stadion altijd leeg...
Als gba straks in de play offs 2 speelt zal het ook wel leeg zijn.Stomme opmerking Marco!!
10/03/2010 13:00
Deinze:
ge kunt inderdaad Anderlecht en Standard elke week tegen elkaar laten spelen. Ge moet wel zorgen dat ze een beetje beter overeenomen hé. De laatste tijd is er ook iets mis tussen de groten.Fusies tussen ploegen gaan al deze problemen oplossen.
Moest het niet zo triestig zijn ik zou er mee kunnen lachen<.
10/03/2010 12:53
Deinze:

Volledig mee eens Bink.
Vorig jaar voor den beker : Cl. Brugge - Beveren. Er waren in totaal 3000 toeschouwers waarvan 1100 supp. van Beveren. Een leeg stadion, maar het bezoekersvak zat vol.


als cercletje speelt, is het stadion altijd leeg...
10/03/2010 12:43
Deinze:

Dat de bekerwedstrijden tussen Brugge en Deinze (puur als voorbeeld) voor lege stadions gespeeld worden is niet de schuld van Deinze hé vriend, maar van de supporters van de thuisclub. Of zullen we de beker voortaan maar tussen de grote 4 (of 8, whatever) organiseren of zo??? Man man man, hier lees je wat hoor ..

Volledig mee eens Bink.
Vorig jaar voor den beker : Cl. Brugge - Beveren. Er waren in totaal 3000 toeschouwers waarvan 1100 supp. van Beveren. Een leeg stadion, maar het bezoekersvak zat vol.
10/03/2010 11:25
Deinze:
Liever 4x per jaar Anderlecht-Brugge en standard-Gent dan Brugge-Deinze of Standard-Eupen,we zien in de beker wat er dan gebeurd!! LEGE STADIONS!!Er is in 1ste klasse (met alle respect)geen plaats voor ploegen zoals Tubize-deinze-Hamme enz.Ploegen met 1300 toeschouwers horen niet thuis in 1ste klasse!En deze ploegen werken beter op amateur niveau,profspelers beperken tot 1ste klasse.De kleine ploegen zullen minder schuld maken als ze op amateur niveau werken!Als je nu leest wat bepaalde spelers in de 2de klasse verdienen,schandelijk!Op 3 maand tijd verdienen ze het volledige jaarbudget van hun club!De enige uitzonderingen zijn Lierse en Antwerp die wel hun stadion kunnen laten vollopen!!En maak eindelijk eens werk van fusies in bv.Zuid-west vlaanderen en de kempen,dat zal al veel oplossen!

Dat de bekerwedstrijden tussen Brugge en Deinze (puur als voorbeeld) voor lege stadions gespeeld worden is niet de schuld van Deinze hé vriend, maar van de supporters van de thuisclub. Of zullen we de beker voortaan maar tussen de grote 4 (of 8, whatever) organiseren of zo??? Man man man, hier lees je wat hoor ..
10/03/2010 11:18
Deinze:
Liever 4x per jaar Anderlecht-Brugge en standard-Gent dan Brugge-Deinze of Standard-Eupen,we zien in de beker wat er dan gebeurd!! LEGE STADIONS!!Er is in 1ste klasse (met alle respect)geen plaats voor ploegen zoals Tubize-deinze-Hamme enz.Ploegen met 1300 toeschouwers horen niet thuis in 1ste klasse!En deze ploegen werken beter op amateur niveau,profspelers beperken tot 1ste klasse.De kleine ploegen zullen minder schuld maken als ze op amateur niveau werken!Als je nu leest wat bepaalde spelers in de 2de klasse verdienen,schandelijk!Op 3 maand tijd verdienen ze het volledige jaarbudget van hun club!De enige uitzonderingen zijn Lierse en Antwerp die wel hun stadion kunnen laten vollopen!!En maak eindelijk eens werk van fusies in bv.Zuid-west vlaanderen en de kempen,dat zal al veel oplossen!


Je hebt absoluut gelijk. Ploegen met 1000 toeschouwers zouden geen profclub mogen zijn.
Probleem is dat de tv gelden zo buiten-proporties veel opleveren in eerste, dat ploegen zoals Eupen, Tubize, en anderen beter een keer diep in het rood gaan om te promoveren en zo minstens 2 seizoenen tv geld kunnen incasseren. Rustig een jeugdwerking uitbouwen en zonder enige vorm van degelijke inkomsten in tweede blijven met een gezond financieel beleid is geen mogelijkheid meer sinds de hervormingen.
10/03/2010 10:29
Deinze:
Liever 4x per jaar Anderlecht-Brugge en standard-Gent dan Brugge-Deinze of Standard-Eupen,we zien in de beker wat er dan gebeurd!! LEGE STADIONS!!Er is in 1ste klasse (met alle respect)geen plaats voor ploegen zoals Tubize-deinze-Hamme enz.Ploegen met 1300 toeschouwers horen niet thuis in 1ste klasse!En deze ploegen werken beter op amateur niveau,profspelers beperken tot 1ste klasse.De kleine ploegen zullen minder schuld maken als ze op amateur niveau werken!Als je nu leest wat bepaalde spelers in de 2de klasse verdienen,schandelijk!Op 3 maand tijd verdienen ze het volledige jaarbudget van hun club!De enige uitzonderingen zijn Lierse en Antwerp die wel hun stadion kunnen laten vollopen!!En maak eindelijk eens werk van fusies in bv.Zuid-west vlaanderen en de kempen,dat zal al veel oplossen!
10/03/2010 10:20
Deinze:
natuurlijk slaat eddieke den bal volledig mis...
dat bewijst hij al 10 jaar!
10/03/2010 09:21
Deinze:
er gaan op korte termijn veel ploegen verdwijnen er zijn gewoon te veel ploegen in alle regio's....en te veel overbetaalde spelers....een 1ste klasse met 14cl/een2de klasse met 16cl/1derde klasse met 16cl/en vierde klasse met 4 reeksen van 16cl zou meer dan voldoende zijn en dit met alle zaken in orde voor de competitie START!!!!!!endit onder toezicht van een licentie com die streng encorrect toe ziet dat kan soelaas brengen!!!!!
10/03/2010 00:25
Deinze:
triestig is dat. 2e klasse op amateur basis, zo breek je het voetbal af. Want iedere jaar degradeert er een ploeg, die dan ook amateur gaat moeten worden wegens financieel onhaalbaar, en na een tijdje krijgen we amateur eerste klasse ploegen ook. Of sla ik hier de bal volledig mis?
09/03/2010 22:22
Deinze:
en laat nu juist anderlecht-standard de strontmatchen zijn die niet waard zijn op tv te komen!
09/03/2010 20:06
Deinze:
"Als dit binnen de twee of drie seizoenen niet verandert, zal tweede klasse opnieuw op amateurbasis moeten gaan werken en wordt de kloof met de eerste klasse nog groter. Er moet dringend iets gebeuren."


zeer juist maar dat is nu net wat ze willen he. zeker bij clubs als aa gent, lokeren, gba,... die hoofdzakelijk in eigen stad populair zijn maar zeker niet in bredere regio hopen ze op die manier hun achterban te kunnen uitbreiden. die vergeten dat niet, die trekken hun daar gewoon geen zak van aan. moest het 'bestuur De Witte' kunnen die doen bij een Dender, EA, Racing, Antwerp en co gewoon zelf het licht uit. nogmaals: geef die 8-10 'groten' wat ze willen, alles, en begin apart. na een paar jaar 20 keers aa gent - gba of den 15den anderlecht-standaard zal hun televisiecontract ook al een pak minder voorstellen en dan gaan ze willen klappen.
Reageer zelf
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen.
1 Lierse SK 36 75
2 Lommel United 36 70
3 Bergen 36 66
4 Eupen 36 60
5 RBD Borinage 36 53
6 RS Waasland 36 52
7 Oostende 36 51
8 Antwerp 36 47
9 OH Leuven 36 45
10 Wetteren 36 44
11 FC Doornik 36 44
12 KVK Tienen 36 43
13 FCV Dender EH 36 43
14 FC Brussels 36 42
15 Tubeke 36 42
16 Turnhout KV 36 41
17 SK Ronse 36 39
18 Beveren 36 36
19 Luik FC 36 23
In de kijker

Degene die nog geen info ontvingen, sturen best nog eens een mail naar onzeclub(at)voetbalkrant.com, met vermelding van jouw ploegnaam.

Volg ons op: