Tweede klasse is bankroet - Nieuws | Voetbalkrant.com


Wij zoeken vaste medewerkers

Tweede klasse is bankroet

Tweede klasse is bankroet

Het gaat slecht met onze tweede klasse. Maar liefst 17 van de 19 clubs staan in het rood.

Alleen Oud Heverlee Leuven en VW Hamme (ondertussen derde klasse, maar vorig seizoen tweede) kunnen positieve jaarrekeningen voorleggen in het jaar 2009.

Lierse heeft het meeste schulden. De ex-kampioen draagt een last van veertien miljoen euro met zich mee en is helemaal afhankelijk van de Egyptische zakenman Sami Maged. In het seizoen 2008-2009 betaalde Lierse maar liefst 5 miljoen euro uit aan spelerslonen alleen. De club maakte tijdens die jaargang 5,6 miljoen euro verlies.

Dender, Brussels en Bergen zitten nog met spelers opgezadeld die een eersteklassecontract hebben. Ook voor hen is het niet makkelijk om rond te komen. De enige uitweg is opnieuw stijgen naar de hoogste afdeling, ofwel afbouwen.

"Als men in België de top klein wil houden moet men vooral zo doorgaan. Alle problemen zijn begonnen toen de tv-rechten werden verkocht door de eersteklassers en niet langer door de voetbalbond. Die eersteklassers dachten alleen aan zichzelf en wilden de opbrengsten van tv niet meer herverdelen met de clubs uit lagere afdeling. Een historische vergissing: want eerste klasse kan maar leven bij gratie van de lagere reeksen", zegt Guido De Croock, voorzitter van de liga van tweedeklassers in HNB. De eersteklassers wilden aanvankelijk wel het geld verdelen met de tweedeklassers, maar toen die een rechtzaak aanspanden tegen de competitiehervorming, draaide eerste de geldkraan toe.

Bergen en Dender kregen als zakkers uit de hoogste klasse wel nog 450.000 euro uit de pot van de tv-gelden. De andere tweedeklassers noemen dat competitievervalsing, want zij krijgen helemaal niets.

"Bij de onderhandelingen over het tv-contract hebben we het zelf laten opnemen ook al wisten we toen niet dat we zouden zakken. Als lid van het Uitvoerend Comité wil ik dat ook de andere tweedeklassers kunnen profiteren van het geld van Belgacom tv. Maar de macht van de eersteklassers in de bond is groot geworden. Zij houden elk initiatief tegen", zegt Alain Lommers, directeur van Bergen.

"De eersteklassers voeren een pure kortetermijnpolitiek. Zij gaan ervan uit dat ze niet zullen zakken en willen dus alles voor zichzelf houden. Zo geraken we geen stap vooruit. Ons voetbal heeft een totaalaanpak nodig waarbij de grootste bron van inkomsten wordt herverdeeld. Anders wil niemand nog investeren in tweede klasse", repliceert De Croock. (AN)

Auteur: Manuel Gonzalez
Beste bezoeker, wilt u uw eigen voetbalclub in de kijker plaatsen? Stuur ons het nieuws van je club door en wij zorgen voor landelijke publicatie.
Mailen op info@voetbalkrant.com.
Deel dit artikel met anderen
Facebook Netlog Twitter AddToAny
Aanverwante competities
Aanverwante ploegen
Reacties
15/03/2010 01:41
Tweede klasse is bankroet
weeral ene gekocht die geen werk had. Ge ziet bankroet zijn is relatief.
12/03/2010 17:53
Tweede klasse is bankroet
....bedenkelijke scheidsrechterlijke beslissingen in ons voordeel? neje
etc...



Calimero !
:-)))
12/03/2010 12:56
Tweede klasse is bankroet
Dus nu wil je beweren dat jullie een gewone middenmoter zijn die blij is als ze niet degraderen.En als het fout loopt steken we wel de schuld op de trainer!Dacht toch dat jullie bestuur niet so happy was dat je van een 3 de plaats zo kon vallen naar de plek waar je nu staat.Dus geen play offs,weer minder toeschouwers en een verloren jaar.In de plaats voor de trainer aan te pakken zou je beter de spelers op strafkamp sturen(wij van RAFC willen die gasten wel een lesje leren).Dan misschien tonen ze het respect voor dan, voor het thuispubliek te spelen want nu zit er gene ziel in dat spel van GBA.


ik ben het met je eens dat ze hun borst eens nat mogen maken...
maar er zouden spanningen zijn ts de spelers en de trainer...en ne middemotor?ik zeg liever subtopper... ;-)ons bestuur is daar ni zo blij mee, maar de jos vinnet ni zo erg... en die heeft per slot van rekening nog altijd alles te zeggen...
12/03/2010 10:30
Tweede klasse is bankroet


het gebeurt toch 5 keer per seizoen ongeveer...en topclub, ik merk aan niets dat wij een topclub zouden zijn...spelers/kern bijhouden? nejestadion? neje
bedenkelijke scheidsrechterlijke beslissingen in ons voordeel? neje
etc...
Dus nu wil je beweren dat jullie een gewone middenmoter zijn die blij is als ze niet degraderen.En als het fout loopt steken we wel de schuld op de trainer!Dacht toch dat jullie bestuur niet so happy was dat je van een 3 de plaats zo kon vallen naar de plek waar je nu staat.Dus geen play offs,weer minder toeschouwers en een verloren jaar.In de plaats voor de trainer aan te pakken zou je beter de spelers op strafkamp sturen(wij van RAFC willen die gasten wel een lesje leren).Dan misschien tonen ze het respect voor dan, voor het thuispubliek te spelen want nu zit er gene ziel in dat spel van GBA.
12/03/2010 08:25
Tweede klasse is bankroet



Ni zeveren Pantani, "uitverkocht" is een zeldzaamheid op het Kiel, al staan jullie 3e !
Ni genoeg om het te worden, je weet wel, wanna-be topclub. :-)


het gebeurt toch 5 keer per seizoen ongeveer...en topclub, ik merk aan niets dat wij een topclub zouden zijn...spelers/kern bijhouden? nejestadion? neje
bedenkelijke scheidsrechterlijke beslissingen in ons voordeel? neje
etc...
11/03/2010 21:58
Tweede klasse is bankroet


ja, er zullen dan wel 9000 a 10000 sups zijn...bij ons zit er bij een 'topper' 12.000 en de rest, namelijk uitverkocht...

trouwens, schaamrood, dat ken jij wel goed zeker?



Ni zeveren Pantani, "uitverkocht" is een zeldzaamheid op het Kiel, al staan jullie 3e !
Ni genoeg om het te worden, je weet wel, wanna-be topclub. :-)
11/03/2010 16:17
Tweede klasse is bankroet


ja, er zullen dan wel 9000 a 10000 sups zijn...bij ons zit er bij een 'topper' 12.000 en de rest, namelijk uitverkocht...

trouwens, schaamrood, dat ken jij wel goed zeker?
tegen die topper is het ook al 6 jaar geleden ;)
11/03/2010 14:57
Tweede klasse is bankroet


ja, er zullen dan wel 9000 a 10000 sups zijn...bij ons zit er bij een 'topper' 12.000 en de rest, namelijk uitverkocht...

trouwens, schaamrood, dat ken jij wel goed zeker?


Rood is niet mijn kleur ;-)
11/03/2010 14:52
Tweede klasse is bankroet
Het grappigste van al is dat het 17 maart Antwerp-Lierse is. Twee 'virtuele' failliete clubs. Het supportersaantal dat dan bereikt zal worden, zal vele eersteklassers met het schaamrood op de wangen plaatsen. (e Pantani ;-))


ja, er zullen dan wel 9000 a 10000 sups zijn...bij ons zit er bij een 'topper' 12.000 en de rest, namelijk uitverkocht...

trouwens, schaamrood, dat ken jij wel goed zeker?
11/03/2010 14:09
Tweede klasse is bankroet
Het grappigste van al is dat het 17 maart Antwerp-Lierse is. Twee 'virtuele' failliete clubs. Het supportersaantal dat dan bereikt zal worden, zal vele eersteklassers met het schaamrood op de wangen plaatsen. (e Pantani ;-))
11/03/2010 14:06
Tweede klasse is bankroet

En hoeveel Christiano Ronaldos HOOPT hij dan wel te verkopen om de huidige schuld van 14 miljoen (meer dan een half MILJARD oude frankskes!!!) af te lossen???


Als ik zie waar de spelers spelen die vroeger bij Beveren speelde,...Welke schuld?? Wat bedoel je met huidige schuld? Waarom zou Maged geld moeten verdienen om de schuld af te betalen?? Maged heeft geen schuld...:-)
11/03/2010 14:02
Tweede klasse is bankroet
Geinvesteerd!! hoe hebben julie dat gedaan met een put van 14 miljoen euro hoe doe je dat? zonder kamelenvoer bestond je niet eens meer debiel.Ik zou eerder zeggen denk jij eens 2x na voor je antwoord op iets waar je de ballen verstand van hebt.


Debiel? Jij lijkt me eerder een debiel met je scheldwoordjes die een 11 jarige zelfs al niet meer gebruikt,...
11/03/2010 14:01
Tweede klasse is bankroet

correctie: investeerder. geen 's'.

InvesteerderS!
11/03/2010 14:00
Tweede klasse is bankroet
Wat lees ik hier??? Lierse staat 14 miljoen in het rood???
Waarom wordt Antwerp dan zo met de vinger gewezen voor 4 miljoen??


Omdat Lierse dat geld schuldig is aan de eigenaar.. :-))) Wij verschuiven onze schulden. Onze spelers worden WEL betaald!!
10/03/2010 18:12
Tweede klasse is bankroet
Neen da vind ik niet , zeker als er zoveel ploegen financieel ziek zijn ??? wil je nog zaken zoals Moeskroen ??? als het op een correcte manier gebeurd waarom niet ....
allez BBB, in welk land denk je te leven? Never-never land ofzo? België crisis de realiteit (niet zo correct) = what's going on dude...
10/03/2010 17:06
Tweede klasse is bankroet
die vraag had ge niet gesteld als Club laatste of voorlaatste zou staan, vrij hypocriet dus, vindeni ?
Neen da vind ik niet , zeker als er zoveel ploegen financieel ziek zijn ??? wil je nog zaken zoals Moeskroen ??? als het op een correcte manier gebeurd waarom niet ....
10/03/2010 13:21
Tweede klasse is bankroet
Groep op facebook over dit onderwerp:
http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=356270026469
10/03/2010 13:12
Tweede klasse is bankroet
T'is moment om tweede klasse ook serius in tekorten of nog wat extra eerste klassers laten dalen ????
die vraag had ge niet gesteld als Club laatste of voorlaatste zou staan, vrij hypocriet dus, vindeni ?
10/03/2010 12:17
Tweede klasse is bankroet
T'is moment om tweede klasse ook serius in tekorten of nog wat extra eerste klassers laten dalen ????
10/03/2010 11:06
Tweede klasse is bankroet

De financiële problemen situeren zich niet alleen bij Antwerp, ook voorzitter Vermeersch heeft aan de alarmbel getrokken. Ook bij Brussels en Dender staat het water aan de lippen.


Dat weet ik wel,wil alleen maar aanhalen dat de situatie in 2de extra wordt uitvergroot na de financiële problemen bij uw club...
10/03/2010 11:03
Tweede klasse is bankroet
Jij bent nog niet helemaal mee he? Ik leg het je uit. Hij verbeterde iemand anders zi'n post, en dus niet z'n eigen post.

Rustig vriend...

Ik geef mijn fout toe ;-)
10/03/2010 09:49
Tweede klasse is bankroet
dan moeten de werkloze en proffiteurs ook maar hunne plan trekken volgens u. waarom moeten wij dan blijven sponseren voor alle niet werkende.

Voetbal (sport en belangrijkste bijzaak ter wereld :-) ) en een sociaal vangnet voor werklozen zijn toch echt wel 2 verschillende dingen hoor.
10/03/2010 09:36
Tweede klasse is bankroet
Extra TV-gelden gaat niets aan de situatie veranderen hoor. De clubs moeten gewoon leren een realistische budget op te stellen. Als je weet dat je bvb maar 2 miljoen aan inkomsten verwacht moet je geen budget van 2,5 miljoen vooropstellen. Stel dat je elke tweedeklasser 250.000 euro TV-geld zou geven dan zouden ze gewoon hun budget verhogen naar 2.750.000 euro ipv naar 2.250.000 euro en blijft het resultaat hetzelfde.


Idd, trouwens België is echt te klein voor een professionele 2de klasse. Dat de clubs eerst zorgen voor meer dan 5000 supporters bij thuismatchen en dat ze dan terug komen klappen.
10/03/2010 08:31
Tweede klasse is bankroet
ja pantanike bij ons is het 16 mil :-)


aha, ge ziet hé gunti, dat zelfs jij kan bijleren :-)
10/03/2010 07:57
Tweede klasse is bankroet


Wat lees ik hier??? Lierse staat 14 miljoen in het rood??? Waarom wordt Antwerp dan zo met de vinger gewezen voor 4 miljoen??


Heb jij er ook al eens over nagedacht dat investeerders altijd hun geld terugwillen en dat dat dus in het geval van Lierse ne fermen hoop begint te worden. Het lopende boekjaar mogen ze er nog een miljoen of 5-6 bijtellen en dan zit je al aan 20 miljoen euro negatief eigen vermogen!

Jullie mogen hopen om kampioen te worden, ik hoop het niet, want jullie belazeren de hele boel en maken het normale clubs, die niet met Egyptenaren of andere fraaie "investeerders" lopen te zwaaien, totaal onmogelijk om een normaal, schuldenvrij beleid te voeren.

2e klasse wordt op die manier inderdaad totaal onleefbaar.

Heb je er ook als over nagedacht wat er met Lierse gaat gebeuren indien ze geen kampioen zouden spelen dit jaar? Gaat Wadi Degla er dan nog eens een miljoen of 5 inpompen? Dan zitten ze al aan 25 miljoen...

Voorwaar, het wordt dan moeilijk om je investering nog op een redelijke termijn terug te winnen en al helemaal onmogelijk om nog een andere overnemer te zoeken. De winsten van de 1e klassers druipen er nu ook niet meteen vanaf om die "investeringen" vlug te doen renderen, indien Lierse al naar 1e klasse zou stijgen...

Ik zou veiligheidshalve toch al maar dat verkavelingsdossier indienen voor julle gronden ...


Ik denk dat jij 2 jaar op de maan hebt gezeten en niet weet wat Wadi Degla hun bedoeling is..... binnen 5 jaar "hopen" die de eerste resultaten te halen met hun geinvesteerd geld.
En ja.... ik zal het nog eens zeggen....."als" die vertrekken is het gedaan met Lierse...dat was het 2 jaar geleden anders ook al. Maar dan ziet Maged Samy zijn geld ook niet terug.
10/03/2010 07:17
Tweede klasse is bankroet

Dedene die 5000 netto meenemen naar huis zonder premie bij den antwerp moet ik van't jaar nog is tegenkomen dan. Als je weet dat setti één van de zwaarste contracten had met 2900 euro per maand, lijkt het me onwaarschijnlijk dat er bij ons iemand 5000 euro naar huis pakt netto. Of het moette de snoepers van't bestuur zijn. Die neme ongeveer zoveel naar huis
Dat zal ook wel een pakske minder zijn hoor want de inkomsten dit jaar zijn ook niet echt gigantisch te noemen ;-)
10/03/2010 02:30
Tweede klasse is bankroet


Nee? En waarom zouden de eertse klassers niet beter worden van de tweede en zelfs derde klassers? Een simpel voorbeeld: enige jaren terug speelde Hamme steeds mee voor de prijzen in tweede met als orgelpunt voor ons gemeentelijk ploegje de eindronde om te promoveren naar de hoogste afdeling. Het scheelde dat jaar trouwens niet veel of ze maakten het nog waar ook. Een jaar nadien was er van die kern niet echt veel meer over omdat de talenten gewoon weggehaald werden. Hamme kon deze spelers niet houden omdat je ,zoals je hier eerder kon lezen ,niet wil meedoen aan deze hele poespas. We zijn nog steeds een gezonde club,maar dit gaat wel ten koste van de voetbalkwaliteiten die we te zien krijgen. 3de klasse gaat trouwens stilaan dezelfde weg op. Spelers zoals De Ridder,Van hyfte, Rodrigo de Oliveira, Mampuya, Petrovic , De Smet,Vandemarliere, Mulissa,Goossens en nog enkelen zijn allemaal weg omdat we ze niet konden betalen. Met het geld dat toen ons deel zou worden speelden we misschien nog steeds in tweede klasse. nu is het krasselen in derde,en ik zie het daar ook somber in als je ziet dat ploegen zoals Temse(met alle respect) net dezelfde weg opgaan en boven hun budget kopen.


En denk je dat dit in eerste klasse anders is?

Willen we in Europa iets beteken moeten we boven ons budget gaan leven. Dure lonen, dure transfers ...
En als we zoals Standard of Club nu enkele jaren bouwen aan een ploeg bestaat de mogelijkheid dat heel onze ploeg wordt weggekocht en dat we opnieuw kunnen beginnen.


In Eerste klasse hebben ze zo goed als dezelfde problemen. Maar wij moeten niet gaan vragen aan Engeland, Spanje, Frankrijk om hun tv-gelden met ons te delen.

Tweede en derde klasse moeten hun eigen kader bouwen en daarin verder werken. En moeten niet uitsluitend met de vinger naar Eerste Klasse wijzen.


Het zijn moeilijke tijden, maar allerminst mission impossible. De club met het stabielste en meest toekomstgerichte beleid houdt de kop boven water financieel ... sportief is het wel wat minder maar ja zolang spelen ze nog niet in tweede denk ik.


Ik blijf erbij dat je met jonge spelers aangevuld met 2 a 3 ervaringrijke mannen al dan niet aangevuld met goedkoop geleende spelers je al heel ver kan komen.
10/03/2010 01:02
Tweede klasse is bankroet
de rekening van vooral lierse is dus rap gemaakt, als fc egypt zich terugtrekt dan is het VVT voor lierse, samenwerking met buitenland is haast altijd nadelig voor een club, waarom proberen ze het toch altijd terug, je hebt genoeg voorbeelden uit het verleden die niets maar dan ook niets hebben opgebracht, antwerp, beerschot en nu lierse


maar ook de geschiedenis heeft zijn rechten : als fc Egypt niet gekomen was, dan was het toen al VVT voor Lierse !
10/03/2010 00:39
Tweede klasse is bankroet
Misschien kunnen ze naar 2 X 12 profclubs gaan. Eerste ronde (22 matchen) in de liga 1 en 2. Dan spelen de 8 eerste een kampioensronde, de laatste 4 en de eerste 4 van liga 1 en 2 een promotie/degradatieronde en de laatste 8 van liga 2 een degradatieronde. (14 wedstrijden) Het zou voor iedereen een win-win-situatie zijn. De topclubs spelen vier keer tegen elkaar, het blijft in alle geledingen spannend en de tweedeklassers kunnen makkelijk stijgen. Bovendien kunnen de tv-gelden verdeeld worden onder minder clubs.(24) Tv-gelden worden dan verdeeld op basis van een vijfjaarlijkse ranking (zoals nu). Nummer 24 krijgt minstens 500.000 euro, per plaats stijgen de tv-gelden gradueel met een (kleine) knik ts plaats 13 en 12 (liga 1 en 2) en ts plaats 6 en 5 (top-5) Voor ieders wat wils en gezien een minimum aan 500.000 euro gegarandeerd is is profvoetbal voor iedere club haalbaar. Degradatie is financieel ook geen ramp gezien de financiële zekerheid van de tv-gelden en de reële mogelijkheid te promoveren. Nadeel: er moeten 9 clubs uit de (prof-) liga verdwijnen, en dat zullen de huidige tweedeklassers ook niet zien zitten waarschijnlijk...


Ook niet slecht bedacht. In elk geval - er is maar plaats in belgië voor een zeer beperkt aantal profploegen.

De norm wie mag blijven zal zeker op het financiële vlak zijn : kort door de bocht - de 24/26/28 ploegen met het grootste budget een aantal kwalitatieve vereisten omtrent het stadion, het budget voor jeugdopleiding enz. De oplossing zou kunnen liggen in een aantal fusies.

In een gesloten competitie zou trouwens de enige "opening" van financiele aard kunnen zijn
10/03/2010 00:15
Tweede klasse is bankroet

Correctie: Lierse draagt de schulden.
De Tongerlo academie is geen eigendom van Lierse maar van Wadi Degla (en via via JMG).
Maw: de spelers met winst verkopen is voor Wadi Degla. De kosten om van Lierse een mooie vitrine te maken voor de Wadi Degla academiespelers is voor Lierse.


Correctie: Je stelt het te eenzijdig voor. Want dat is het hem net. Lierse = Wadi Degla, of beter gezegd, een onderdeel van het organigram. Quote van Maged Samy:
"De meeste topclubs proberen meer geld te puren uit tv-rechten, zoals Manchester City, of door te investeren in opleidingscentra in Afrika, zoals Arsenal. Zij kopen geen dure spelers, ze maken ze zelf. Dat vind ik een intelligente manier van werken. Toen dacht ik: waarom zouden we de zaken niet omdraaien? In plaats van dat Europese clubs de betere talenten uit mijn land komen weghalen, kom ik hen zelf tonen in Europa. Ze spelen bij een Europese club (Lierse in dit geval).Wie hen wil kopen geeft geld aan mijn club en op die manier recupereer ik mijn investering. Maar in vergelijking met eigenaars van PSV, Chelsea, of iemand die Anderlecht wil overnemen, investeer ik weinig. Lierse kost me geen honderden miljoenen. Wat ik betaal zijn peanuts. Doch, toen ik hier kwam, zag ik een club met een groot verleden en een toekomst: een gezellig stadion, en een van de weinige Belgische clubs die hun eigen terreinen in eigendom hadden. Dat laatste maakte het een interessante investering. Ik kocht niet alleen een naam maar ook een eigendom. Maar mijn partners weten ook dat voetbal geen bedrijf is als een ander: het is geen fabriek waar je aan de ene kant grondstoffen in stopt en aan de andere kant een afgewerkt product krijgt. Je hebt tijd nodig, ook om fouten te maken. Daar zijn mijn aandeelhouders zich van bewust."

Enfin, 't is maar om te zeggen dat dit verhaal nog wel even kan duren. Een investering van meer dan 10 miljoen euro win je niet zo maar even terug in het voetbal. En schulden afbouwen ook niet, kijk maar naar de lange weg die AA Gent moest afleggen.
09/03/2010 23:25
Tweede klasse is bankroet

Wadi Degla (idd niet Samy Maged) hoopt die schulden later te kunnen betalen met de verkoop van de spelers van de Academie in Tongerlo...
Vandaar dat onze "kameel" (zoals de rest het graag zegt) de eerste jaren nog niet zal vertrekken.

Correctie: Lierse draagt de schulden.
De Tongerlo academie is geen eigendom van Lierse maar van Wadi Degla academie (n via via JMG).
Maw: de spelers met winst verkopen is voor Wadi Degla.
De kosten om van Lierse een mooie vitrine te maken voor de Wadi Degla academiespelers is voor Lierse.
Mooi toch zaken doen met ploegen die absoluut niet even naar 3de willen.
09/03/2010 23:13
Tweede klasse is bankroet
de rekening van vooral lierse is dus rap gemaakt, als fc egypt zich terugtrekt dan is het VVT voor lierse, samenwerking met buitenland is haast altijd nadelig voor een club, waarom proberen ze het toch altijd terug, je hebt genoeg voorbeelden uit het verleden die niets maar dan ook niets hebben opgebracht, antwerp, beerschot en nu lierse
09/03/2010 22:57
Tweede klasse is bankroet

Wadi Degla (idd niet Samy Maged) hoopt die schulden later te kunnen betalen met de verkoop van de spelers van de Academie in Tongerlo...
Vandaar dat onze "kameel" (zoals de rest het graag zegt) de eerste jaren nog niet zal vertrekken.

En hoeveel Christiano Ronaldos HOOPT hij dan wel te verkopen om de huidige schuld van 14 miljoen (meer dan een half MILJARD oude frankskes!!!) af te lossen???
09/03/2010 22:22
Tweede klasse is bankroet
te veel ploegen leven al lang te veel boven hun stand. Alles om terug in eerste te geraken,zelfs schulden. Als het dan tegenslaagt...
er gaat veel meer geld buiten dan dat er binnenkomt.Dat is het probleem.
En tweede moet zich,los van eerste, beter gaan verkopen en zelf veel meer profileren.
09/03/2010 22:21
Tweede klasse is bankroet


Wat lees ik hier??? Lierse staat 14 miljoen in het rood??? Waarom wordt Antwerp dan zo met de vinger gewezen voor 4 miljoen??


Heb jij er ook al eens over nagedacht dat investeerders altijd hun geld terugwillen en dat dat dus in het geval van Lierse ne fermen hoop begint te worden. Het lopende boekjaar mogen ze er nog een miljoen of 5-6 bijtellen en dan zit je al aan 20 miljoen euro negatief eigen vermogen!

Jullie mogen hopen om kampioen te worden, ik hoop het niet, want jullie belazeren de hele boel en maken het normale clubs, die niet met Egyptenaren of andere fraaie "investeerders" lopen te zwaaien, totaal onmogelijk om een normaal, schuldenvrij beleid te voeren.

2e klasse wordt op die manier inderdaad totaal onleefbaar.

Heb je er ook als over nagedacht wat er met Lierse gaat gebeuren indien ze geen kampioen zouden spelen dit jaar? Gaat Wadi Degla er dan nog eens een miljoen of 5 inpompen? Dan zitten ze al aan 25 miljoen...

Voorwaar, het wordt dan moeilijk om je investering nog op een redelijke termijn terug te winnen en al helemaal onmogelijk om nog een andere overnemer te zoeken. De winsten van de 1e klassers druipen er nu ook niet meteen vanaf om die "investeringen" vlug te doen renderen, indien Lierse al naar 1e klasse zou stijgen...

Ik zou veiligheidshalve toch al maar dat verkavelingsdossier indienen voor julle gronden ...


5 miljoen "pompen" is het verkeerde woord aangezien Lierse de schuld blijft dragen (zie negatief eigen vermogen).
Wadi Degla geeft het geld uit, Lierse draagt de schuld. Dit noem ik niet investeren maar beheren.
09/03/2010 22:18
Tweede klasse is bankroet
Waarom word real madrid met rust gelaten terwijl ze honderden miljoenen euro's schuld heeft ?

stel dat lierse niet zou promoveren en wadi trekt zich terug, krijg je een heel andere situatie...
lierse is al lang virtueel failliet. straf dat dit nog mag eigenlijk...
09/03/2010 22:16
Tweede klasse is bankroet
Misschien kunnen ze naar 2 X 12 profclubs gaan. Eerste ronde (22 matchen) in de liga 1 en 2. Dan spelen de 8 eerste een kampioensronde, de laatste 4 en de eerste 4 van liga 1 en 2 een promotie/degradatieronde en de laatste 8 van liga 2 een degradatieronde. (14 wedstrijden) Het zou voor iedereen een win-win-situatie zijn. De topclubs spelen vier keer tegen elkaar, het blijft in alle geledingen spannend en de tweedeklassers kunnen makkelijk stijgen. Bovendien kunnen de tv-gelden verdeeld worden onder minder clubs.(24) Tv-gelden worden dan verdeeld op basis van een vijfjaarlijkse ranking (zoals nu). Nummer 24 krijgt minstens 500.000 euro, per plaats stijgen de tv-gelden gradueel met een (kleine) knik ts plaats 13 en 12 (liga 1 en 2) en ts plaats 6 en 5 (top-5) Voor ieders wat wils en gezien een minimum aan 500.000 euro gegarandeerd is is profvoetbal voor iedere club haalbaar. Degradatie is financieel ook geen ramp gezien de financiële zekerheid van de tv-gelden en de reële mogelijkheid te promoveren. Nadeel: er moeten 9 clubs uit de (prof-) liga verdwijnen, en dat zullen de huidige tweedeklassers ook niet zien zitten waarschijnlijk...
09/03/2010 21:28
Tweede klasse is bankroet

Is anders nog niet zo'n slecht idee, volgens mij.
Het probleem is natuurlijk, wie valt er af en wie mag er blijven of komt er mss zelfs iemand bij?
Adhv wat gaan we dat bepalen? De eindrangschikking van 1e,2e,3e,... van de laatste 5, 10... 20 jaar? Wordt er rekening gehouden met de achterban (aantal supps)? Sowieso heel moeilijke oefening om te maken, maar mss toch eens het proberen waard?

Was eigenlijk bedoeld op de reaktie van "verstandhelptook"
gr
09/03/2010 21:22
Tweede klasse is bankroet
Waarom geen competitie onder jullie 4? Anderlecht,Club,Gent en Standard.Dan zijn jullie van de rest vanaf.

Is anders nog niet zo'n slecht idee, volgens mij.
Het probleem is natuurlijk, wie valt er af en wie mag er blijven of komt er mss zelfs iemand bij?
Adhv wat gaan we dat bepalen? De eindrangschikking van 1e,2e,3e,... van de laatste 5, 10... 20 jaar? Wordt er rekening gehouden met de achterban (aantal supps)? Sowieso heel moeilijke oefening om te maken, maar mss toch eens het proberen waard?
09/03/2010 21:14
Tweede klasse is bankroet
dan moeten de werkloze en proffiteurs ook maar hunne plan trekken volgens u. waarom moeten wij dan blijven sponseren voor alle niet werkende.


Allez, nu nog ene die de voetbal van 2e klasse gaat vergelijken met ons sociaal systeem ... manmanman...

Al een geluk dat gijle nog maar ne keer kunt fusioneren met Mol-Wezel! Wordt leuk zo'n naam: Geel-Meerhout-Mol-Wezel!

Als die dan 's zondags spelen tegen bvb een hypothetische fusieploeg Heusen-Zolder-Meeuwen-Gruitrode en je hoort op de radio de uitslag van die wedstrijd, dan klinkt dat dus als volgt:
Geel-Meerhout-Mol-Wezel-Heusden-Zolder-Meeuwen-Gruitrode 1-1. Haal daar nog maar eens uit wie met wie gefusioneerd is ... en we kunnen maar blijven hopen dat dié 2 ploegen niet met elkaar fusioneren!!!
09/03/2010 21:05
Tweede klasse is bankroet
het probleem içs gewoon dat ze de voetballers veel te veel betalen meer is dat niet. als je weet dat er bij bvb den antwerp mannen zijn die 5000 ? netto per maand verdienen zonder winstpremies zonder bekergeld zonder auto zonder appartement en nog veel meer. vergelijk dit met een gewone werkman.
dit zijn gasten van 8000 ? per maand zonder premie vind je dit niet overdreven ik wel.
maar ja als er al voetballers zijn die in 4de provencial al 1000 ? zwarte ??? meenemen.
om van uw hobby uw beroep kan maken is dat al knap.


al een geluk dat de Antwerpspelers één vrolijke solidaire bende zijn, want naar verluidt zouden er, ondanks deze bedragen, spelers zijn "die hunne naft ni kunnen betalen" ... ocharme! Niet alleen clubs leven blijkbaar boven hun stand... maar ja, hoe moeten ze anders die blonde del met haar opgespoten ...... naast zich kunnen betalen???

Mannen van Lierse en Bergen: al eens uitgeteld hoeveel 5.000.000 € gedeeld door pakweg 30 man is per speler/jaar? Al eens vergeleken met uw loonbriefje?
09/03/2010 20:42
Tweede klasse is bankroet


Wat lees ik hier??? Lierse staat 14 miljoen in het rood??? Waarom wordt Antwerp dan zo met de vinger gewezen voor 4 miljoen??
Omdat Lierse investeerders heeft! Denk nu toch eens na voor je iets post!


Heb jij er ook al eens over nagedacht dat investeerders altijd hun geld terugwillen en dat dat dus in het geval van Lierse ne fermen hoop begint te worden. Het lopende boekjaar mogen ze er nog een miljoen of 5-6 bijtellen en dan zit je al aan 20 miljoen euro negatief eigen vermogen!

Jullie mogen hopen om kampioen te worden, ik hoop het niet, want jullie belazeren de hele boel en maken het normale clubs, die niet met Egyptenaren of andere fraaie "investeerders" lopen te zwaaien, totaal onmogelijk om een normaal, schuldenvrij beleid te voeren.

2e klasse wordt op die manier inderdaad totaal onleefbaar.

Heb je er ook als over nagedacht wat er met Lierse gaat gebeuren indien ze geen kampioen zouden spelen dit jaar? Gaat Wadi Degla er dan nog eens een miljoen of 5 inpompen? Dan zitten ze al aan 25 miljoen...

Voorwaar, het wordt dan moeilijk om je investering nog op een redelijke termijn terug te winnen en al helemaal onmogelijk om nog een andere overnemer te zoeken. De winsten van de 1e klassers druipen er nu ook niet meteen vanaf om die "investeringen" vlug te doen renderen, indien Lierse al naar 1e klasse zou stijgen...

Ik zou veiligheidshalve toch al maar dat verkavelingsdossier indienen voor julle gronden ...
09/03/2010 20:13
Tweede klasse is bankroet
2 de klasse moeten leren hun eigen plan te trekken en niet leven van eerste klasse. Is niet voordelig voor 2de klasse en al zeker niet voor eeste klasse.


Nee? En waarom zouden de eertse klassers niet beter worden van de tweede en zelfs derde klassers? Een simpel voorbeeld: enige jaren terug speelde Hamme steeds mee voor de prijzen in tweede met als orgelpunt voor ons gemeentelijk ploegje de eindronde om te promoveren naar de hoogste afdeling. Het scheelde dat jaar trouwens niet veel of ze maakten het nog waar ook. Een jaar nadien was er van die kern niet echt veel meer over omdat de talenten gewoon weggehaald werden. Hamme kon deze spelers niet houden omdat je ,zoals je hier eerder kon lezen ,niet wil meedoen aan deze hele poespas. We zijn nog steeds een gezonde club,maar dit gaat wel ten koste van de voetbalkwaliteiten die we te zien krijgen. 3de klasse gaat trouwens stilaan dezelfde weg op. Spelers zoals De Ridder,Van hyfte, Rodrigo de Oliveira, Mampuya, Petrovic , De Smet,Vandemarliere, Mulissa,Goossens en nog enkelen zijn allemaal weg omdat we ze niet konden betalen. Met het geld dat toen ons deel zou worden speelden we misschien nog steeds in tweede klasse. nu is het krasselen in derde,en ik zie het daar ook somber in als je ziet dat ploegen zoals Temse(met alle respect) net dezelfde weg opgaan en boven hun budget kopen.
09/03/2010 19:57
Tweede klasse is bankroet
Wat lees ik hier??? Lierse staat 14 miljoen in het rood???
Waarom wordt Antwerp dan zo met de vinger gewezen voor 4 miljoen??
Waarom word real madrid met rust gelaten terwijl ze honderden miljoenen euro's schuld heeft ?

stel dat lierse niet zou promoveren en wadi trekt zich terug, krijg je een heel andere situatie...
09/03/2010 19:30
Tweede klasse is bankroet
Ik kan best volgen in het feit dat 2 de klasse zijn eigen plan moet trekken maar dan moet 1ste klas zich ook niet moeien met hoe zij het willen hebben.Moeskroen valt weg dus al geen daler rechtstreeks meer(waarom moet 2de klas daar voor opdraaien.Hoop echt voor de hervorming te laten kloten dat een gewone ploeg(dus geen sta

Ik kan even niet volgen. Moeskroen zakt naar derde ... willen jullie dan dat er een ploeg extra de kans krijgt om te promoveren?

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt.



Zoals ik eerder zou ik het niet erg vinden mochten er wat meer ploegen uit 2de klasse de kans krijgen om te promoveren naar eerste.

2 rechtstreekse dalers een eindronde met 2 van eerste en 4 van tweede. Ik zou er zeker niets op tegen hebben en dan is het probleem van de play-offs ook onmiddellijk beslist.

6 ploegen in play-off 1, 6 ploegen in play-off 2 en 6 ploegen in play-off 3. Het enige probleem is dat wanneer we deze matchen op hetzelfde tijdstip willen laten doorgaan de 2de klasse zal moeten ingekrimpt worden. En dat zie ik niet snel gebeuren.
09/03/2010 19:29
Tweede klasse is bankroet

Dedene die 5000 netto meenemen naar huis zonder premie bij den antwerp moet ik van't jaar nog is tegenkomen dan. Als je weet dat setti één van de zwaarste contracten had met 2900 euro per maand, lijkt het me onwaarschijnlijk dat er bij ons iemand 5000 euro naar huis pakt netto. Of het moette de snoepers van't bestuur zijn. Die neme ongeveer zoveel naar huis
Ik ken er nochtans ene, ene die nog niet zo lang geleden bij Meerhout speelde.. .
09/03/2010 19:14
Tweede klasse is bankroet
Alles komt neer op dit.

Waarom zou 2de klasse recht hebben op de tv-gelden van eerste klasse? Moet Standard zijn tv-gelden van de CL dan ook delen met 1ste en 2de klasse?

En als 2de klasse geld moet krijgen, wat dan met 3de en 4de?


Het is niet de bedoeling dat de lagere klassen leven van de eerste klasse. Ze moeten allemaal hun eigen kader hebben waarin ze kunnen groeien.
Ik kan best volgen in het feit dat 2 de klasse zijn eigen plan moet trekken maar dan moet 1ste klas zich ook niet moeien met hoe zij het willen hebben.Moeskroen valt weg dus al geen daler rechtstreeks meer(waarom moet 2de klas daar voor opdraaien.Hoop echt voor de hervorming te laten kloten dat een gewone ploeg(dus geen sta
09/03/2010 19:14
Tweede klasse is bankroet
Alles komt neer op dit.

Waarom zou 2de klasse recht hebben op de tv-gelden van eerste klasse? Moet Standard zijn tv-gelden van de CL dan ook delen met 1ste en 2de klasse?

En als 2de klasse geld moet krijgen, wat dan met 3de en 4de?


Het is niet de bedoeling dat de lagere klassen leven van de eerste klasse. Ze moeten allemaal hun eigen kader hebben waarin ze kunnen groeien.
Ik kan best volgen in het feit dat 2 de klasse zijn eigen plan moet trekken maar dan moet 1ste klas zich ook niet moeien met hoe zij het willen hebben.Moeskroen valt weg dus al geen daler rechtstreeks meer(waarom moet 2de klas daar voor opdraaien.Hoop echt voor de hervorming te laten kloten dat een gewone ploeg(dus geen sta
09/03/2010 18:55
Tweede klasse is bankroet
het probleem içs gewoon dat ze de voetballers veel te veel betalen meer is dat niet. als je weet dat er bij bvb den antwerp mannen zijn die 5000 ? netto per maand verdienen zonder winstpremies zonder bekergeld zonder auto zonder appartement en nog veel meer. vergelijk dit met een gewone werkman.
dit zijn gasten van 8000 ? per maand zonder premie vind je dit niet overdreven ik wel.
maar ja als er al voetballers zijn die in 4de provencial al 1000 ? zwarte ??? meenemen.
om van uw hobby uw beroep kan maken is dat al knap.

Dedene die 5000 netto meenemen naar huis zonder premie bij den antwerp moet ik van't jaar nog is tegenkomen dan. Als je weet dat setti één van de zwaarste contracten had met 2900 euro per maand, lijkt het me onwaarschijnlijk dat er bij ons iemand 5000 euro naar huis pakt netto. Of het moette de snoepers van't bestuur zijn. Die neme ongeveer zoveel naar huis
09/03/2010 18:45
Tweede klasse is bankroet


Eerst en vooral ik woon in Brussel niet in Brugge.

Ten tweede zeg ik niet dat we niet in Tweede klasse moeten investeren. Ik vind gewoon dat we niet het geld van eerste klasse moeten herverdelen onder 2de klasse gewoon omdat deze extra fondsen nodig hebben om rond te komen. Men had hen moeten waarschuwen dat de geldkraan zou dichtgedraaid worden, maar de geldkraan moest gewoon dicht.


2 de klasse moeten leren hun eigen plan te trekken en niet leven van eerste klasse. Is niet voordelig voor 2de klasse en al zeker niet voor eeste klasse.
dan moeten de werkloze en proffiteurs ook maar hunne plan trekken volgens u. waarom moeten wij dan blijven sponseren voor alle niet werkende.
09/03/2010 18:25
Tweede klasse is bankroet


Eerst en vooral ik woon in Brussel niet in Brugge.

Ten tweede zeg ik niet dat we niet in Tweede klasse moeten investeren. Ik vind gewoon dat we niet het geld van eerste klasse moeten herverdelen onder 2de klasse gewoon omdat deze extra fondsen nodig hebben om rond te komen. Men had hen moeten waarschuwen dat de geldkraan zou dichtgedraaid worden, maar de geldkraan moest gewoon dicht.


2 de klasse moeten leren hun eigen plan te trekken en niet leven van eerste klasse. Is niet voordelig voor 2de klasse en al zeker niet voor eeste klasse.


A-woe !
09/03/2010 18:18
Tweede klasse is bankroet
....de geldkraan moest gewoon dicht.


2 de klasse moeten leren hun eigen plan te trekken en niet leven van eerste klasse. Is niet voordelig voor 2de klasse en al zeker niet voor eeste klasse.


Hopelijk voor jou komen Eupen en Bergen naar 1e en het jaar daarna Boussu Dour en Tubeke.
Zo hebben jullie er direkt een pak sfeervolle wedstrijden bij !
En wie weet wringt er zich ééntje in de PO1 ?
:-)))
09/03/2010 17:40
Tweede klasse is bankroet

hier, weer een slimme boer. Waar denk jij dat veel van die eerste klasse spelers vandaan komen of waar bruhhe spelers gaat wegkopen. De meerwaarde van 2de klasse en 3de klasse en... is dat jullie daar talenjes komen halen en zo zelf meerwaarde creëren.

En denk maar is aan de rode duivels, denk je nu echt dat één 1ste klasse en daaronder wat amateurreeksen voor de herwaardering van het beglisch voetbal gaat zorgen??? Dat 2de klasse en eronder ook investeringen nodig hebben om ons algehele niveau naar boven te krijgen en nog meer doorstroming te krijgen lijkt me gemakkelijk. Maar misschien niet als je in Bruhhe woont. BOER!


Eerst en vooral ik woon in Brussel niet in Brugge.

Ten tweede zeg ik niet dat we niet in Tweede klasse moeten investeren. Ik vind gewoon dat we niet het geld van eerste klasse moeten herverdelen onder 2de klasse gewoon omdat deze extra fondsen nodig hebben om rond te komen. Men had hen moeten waarschuwen dat de geldkraan zou dichtgedraaid worden, maar de geldkraan moest gewoon dicht.


2 de klasse moeten leren hun eigen plan te trekken en niet leven van eerste klasse. Is niet voordelig voor 2de klasse en al zeker niet voor eeste klasse.
09/03/2010 17:21
Tweede klasse is bankroet
Alles komt neer op dit.

Waarom zou 2de klasse recht hebben op de tv-gelden van eerste klasse? Moet Standard zijn tv-gelden van de CL dan ook delen met 1ste en 2de klasse?

En als 2de klasse geld moet krijgen, wat dan met 3de en 4de?


Het is niet de bedoeling dat de lagere klassen leven van de eerste klasse. Ze moeten allemaal hun eigen kader hebben waarin ze kunnen groeien.
09/03/2010 17:08
Tweede klasse is bankroet
Waarom geen competitie onder jullie 4? Anderlecht,Club,Gent en Standard.Dan zijn jullie van de rest vanaf.


IDD !!!

09/03/2010 16:47
Tweede klasse is bankroet
het probleem içs gewoon dat ze de voetballers veel te veel betalen meer is dat niet. als je weet dat er bij bvb den antwerp mannen zijn die 5000 ? netto per maand verdienen zonder winstpremies zonder bekergeld zonder auto zonder appartement en nog veel meer. vergelijk dit met een gewone werkman.
dit zijn gasten van 8000 ? per maand zonder premie vind je dit niet overdreven ik wel.
maar ja als er al voetballers zijn die in 4de provencial al 1000 ? zwarte ??? meenemen.
om van uw hobby uw beroep kan maken is dat al knap.


BULLSHIT!

09/03/2010 16:29
Tweede klasse is bankroet
Tja nu weet ik waarom in Engeland de stadions vol zitten.
09/03/2010 16:28
Tweede klasse is bankroet
Zelfs de supporters steken zich nu al diep in de schulden.Dit loopt slecht af.


Voetbalgekte leidt tot schuldenbergDe Engelsen zijn voetbalgek. Zo gek zelfs dat 20 procent van de Engelse voetbalsupporters zich in de schulden steekt om toch maar hun geliefkoosde club te kunnen volgen. De supporters die lenen om onder meer stadiontickets te kunnen kopen, doen dat voor gemiddeld 682 pond of bijna 800 euro. Dat blijkt uit een studie van Virgin Money.De fans van Arsenal steken zich met gemiddeld 1.284 pond (bijna 1.500 euro) het zwaarst in de schulden. Ze worden op de voet gevolgd door de supporters van Manchester United met 1.231 pond (1.400 euro). “Het volgen van een voetbalclub wordt steeds duurder. Veel fans kunnen zich dat eigenlijk niet meer veroorloven waardoor ze moeten lenen om de eindjes aan mekaar te knopen. Voor de meeste fans is stoppen met supporteren onbespreekbaar, waardoor ze zelfs in een recessie er alles aan doen om zitjes te bemachtigen voor het volgende seizoen. Daarvoor steken ze zich zelfs in de schulden”, klinkt het bij Virgin Money.SV
09/03/2010 16:23
Tweede klasse is bankroet
Probleem is dat er veel te veel voetbal is. 't stopt niet Jup League, Champions League, Euro League, Bekervoetbal, WK, EK... 't komt een beetje de strot uit en er is een over aanbod maar de kwaliteit gaat er niet op vooruit. En jan modaal zit liever voor zijn tv.
het probleem içs gewoon dat ze de voetballers veel te veel betalen meer is dat niet. als je weet dat er bij bvb den antwerp mannen zijn die 5000 € netto per maand verdienen zonder winstpremies zonder bekergeld zonder auto zonder appartement en nog veel meer. vergelijk dit met een gewone werkman.
dit zijn gasten van 8000 € per maand zonder premie vind je dit niet overdreven ik wel.
maar ja als er al voetballers zijn die in 4de provencial al 1000 € zwarte €€€ meenemen.
om van uw hobby uw beroep kan maken is dat al knap.
09/03/2010 16:16
Tweede klasse is bankroet
Ik vrees dat we dringend moeten naar een 'sectie betaald' voetbal beperkt tot bv de 28 ploegen die het best aan (licentie-)criteria voldoen en in een gesloten systeem van 2 klassen met elk 14 ploegen.


De rest moet sectie amateur voetbal worden.
In beide klassen zou het PO-systeem zoals nu in eerste klasse wordt toegepast (met resp 6 en 8 ploegen)
De grote compensatie zou kunnen zijn dat er 3 of 4 ploegen stijgen/zakken.

Televsiegeld zou kunnen verdeeld worden over de 14 ploegen van ste klasse en de 6 PO1 ploegen van de 2de klasse. (over 20 ploegen dus) ifv van hun rangorde aan het eind van het kampioenschap.
Een gentlemensregeling zou kunnen zijn dat de 6 eerste ploegen van 1ste klasse zich engageren om een verplicht aantal (bv 4 of 5) (jeugd)-spelers gratis ter beschikking te stellen van de PO2-ploegen van 2de klasse.
De ene heeft dan een pak minder loonkosten, de ander kan zijn spelers uit de onnozele beloftencompetitie houden en échte ervaring laten opdoen.
Niets staat de ploegen in de onderste regionen dan in de weg om met enkele oudere spelers, veel eigen jeugd en jonge toptalenten van die grote ploegen te spelen ter compensatie van TV-geld.
Bovendien is er een vlotte rotatie tussen 1ste en 2de klasse.

Het komt mij voor dat dit voor de grote én de kleine ploegen goed is én op de maat van ons kleine land.


Alleen : ze zijn nu in 1 2klasse samen met 35, daar zouden er dan 7 van moeten wegvallen voor profvoetbal en die van de huidige 3de klasse kunnen niet meer hogerop. Harde maatregelen !
Waarom geen competitie onder jullie 4? Anderlecht,Club,Gent en Standard.Dan zijn jullie van de rest vanaf.
09/03/2010 15:36
Tweede klasse is bankroet
Ik vrees dat we dringend moeten naar een 'sectie betaald' voetbal beperkt tot bv de 28 ploegen die het best aan (licentie-)criteria voldoen en in een gesloten systeem van 2 klassen met elk 14 ploegen.


De rest moet sectie amateur voetbal worden.
In beide klassen zou het PO-systeem zoals nu in eerste klasse wordt toegepast (met resp 6 en 8 ploegen)
De grote compensatie zou kunnen zijn dat er 3 of 4 ploegen stijgen/zakken.

Televsiegeld zou kunnen verdeeld worden over de 14 ploegen van ste klasse en de 6 PO1 ploegen van de 2de klasse. (over 20 ploegen dus) ifv van hun rangorde aan het eind van het kampioenschap.
Een gentlemensregeling zou kunnen zijn dat de 6 eerste ploegen van 1ste klasse zich engageren om een verplicht aantal (bv 4 of 5) (jeugd)-spelers gratis ter beschikking te stellen van de PO2-ploegen van 2de klasse.
De ene heeft dan een pak minder loonkosten, de ander kan zijn spelers uit de onnozele beloftencompetitie houden en échte ervaring laten opdoen.
Niets staat de ploegen in de onderste regionen dan in de weg om met enkele oudere spelers, veel eigen jeugd en jonge toptalenten van die grote ploegen te spelen ter compensatie van TV-geld.
Bovendien is er een vlotte rotatie tussen 1ste en 2de klasse.

Het komt mij voor dat dit voor de grote én de kleine ploegen goed is én op de maat van ons kleine land.


Alleen : ze zijn nu in 1 2klasse samen met 35, daar zouden er dan 7 van moeten wegvallen voor profvoetbal en die van de huidige 3de klasse kunnen niet meer hogerop. Harde maatregelen !



Awoe !
09/03/2010 15:23
Tweede klasse is bankroet
ja pantanike bij ons is het 16 mil :-)


Mooi zo, dwz dat we al één milj afbetaald hebben !
:-)))
09/03/2010 15:18
Tweede klasse is bankroet


en dat het bij antwerp niet enkel over 4 miljoen gaat...

maak trouwens van die inversteerders maar investeerder...

als die weg is, gaan jullie wat meemaken...
ja pantanike bij ons is het 16 mil :-)
09/03/2010 15:13
Tweede klasse is bankroet
Ik vrees dat we dringend moeten naar een 'sectie betaald' voetbal beperkt tot bv de 28 ploegen die het best aan (licentie-)criteria voldoen en in een gesloten systeem van 2 klassen met elk 14 ploegen.


De rest moet sectie amateur voetbal worden.
In beide klassen zou het PO-systeem zoals nu in eerste klasse wordt toegepast (met resp 6 en 8 ploegen)
De grote compensatie zou kunnen zijn dat er 3 of 4 ploegen stijgen/zakken.

Televsiegeld zou kunnen verdeeld worden over de 14 ploegen van ste klasse en de 6 PO1 ploegen van de 2de klasse. (over 20 ploegen dus) ifv van hun rangorde aan het eind van het kampioenschap.
Een gentlemensregeling zou kunnen zijn dat de 6 eerste ploegen van 1ste klasse zich engageren om een verplicht aantal (bv 4 of 5) (jeugd)-spelers gratis ter beschikking te stellen van de PO2-ploegen van 2de klasse.
De ene heeft dan een pak minder loonkosten, de ander kan zijn spelers uit de onnozele beloftencompetitie houden en échte ervaring laten opdoen.
Niets staat de ploegen in de onderste regionen dan in de weg om met enkele oudere spelers, veel eigen jeugd en jonge toptalenten van die grote ploegen te spelen ter compensatie van TV-geld.
Bovendien is er een vlotte rotatie tussen 1ste en 2de klasse.

Het komt mij voor dat dit voor de grote én de kleine ploegen goed is én op de maat van ons kleine land.


Alleen : ze zijn nu in 1 2klasse samen met 35, daar zouden er dan 7 van moeten wegvallen voor profvoetbal en die van de huidige 3de klasse kunnen niet meer hogerop. Harde maatregelen !
09/03/2010 15:08
Tweede klasse is bankroet
Probleem is dat er veel te veel voetbal is. 't stopt niet Jup League, Champions League, Euro League, Bekervoetbal, WK, EK... 't komt een beetje de strot uit en er is een over aanbod maar de kwaliteit gaat er niet op vooruit. En jan modaal zit liever voor zijn tv.
09/03/2010 15:07
Tweede klasse is bankroet
Tweede klasse moet een voorbeeld nemen aan OHL!

Die hebben hun jeugd en jongeren gebruikt om te groeien. Odoi, Sterchele, Simaeys, ... en wellicht nog vele andere hebben ooit bij Leuven gespeeld.

Ze moeten niet met de vinger wijzen naar eerste klasse, dat de geldkraan dichtgedraaid is, daar vind ik niet meer dan correct. Dat de geldkraan zou abrupt dichtgedraaid is is een ander verhaal.

er moet ook in eigen boezem gekeken worden. Lierse keert 5 miljoen uit aan lonen en nog spelen ze geen kampioen. Dat is gewoon puur slecht beleid!

Investeren in jeugd en spelers lenen(zitten soms ruwe diamanten bij) en dat aanvullen met een paar ervaringrijke spelers ... ik heb er nu ook geen perfecte kijk op maar dan moet het toch meer dan mogelijk zijn om als ploeg te groeien en uiteindelijk door te stoten naar eerste klasse. Maar dan moet er wel in een meerjarenplan gewerkt worden.


Ik vind het niet normaal dat tweede klasse zo afhankelijk is van eerste klasse! Welke meerwaarde bieden zij aan het Belgische voetbal? Daar spelen meer vedetten op hun retour dan echte grote talenten!

Zoek u eigen sponsor voor tweede klasse en zorgt ervoor dat ge onafhankelijk wordt in plaats van met de vinger te wijzen naar eerste klasse.

hier, weer een slimme boer. Waar denk jij dat veel van die eerste klasse spelers vandaan komen of waar bruhhe spelers gaat wegkopen. De meerwaarde van 2de klasse en 3de klasse en... is dat jullie daar talenjes komen halen en zo zelf meerwaarde creëren.

En denk maar is aan de rode duivels, denk je nu echt dat één 1ste klasse en daaronder wat amateurreeksen voor de herwaardering van het beglisch voetbal gaat zorgen??? Dat 2de klasse en eronder ook investeringen nodig hebben om ons algehele niveau naar boven te krijgen en nog meer doorstroming te krijgen lijkt me gemakkelijk. Maar misschien niet als je in Bruhhe woont. BOER!
09/03/2010 14:45
Tweede klasse is bankroet
OHL heeft het dan blijkbaar als enige gepresteerd om zonder schulden in 2e te blijven.
De keerzijde is dat ze natuurlijk geen promotie willen afdwingen.
Wat als ze dat volgend seizoen wél willen proberen ? Dan hebben ze allemaal schulden !
Indien Standard, Genk en Gb eens 2 maal op rij de PO1 missen zullen de hervormingen zeer snel....hervormd worden. :-)))
Verder ben ik zeer blij met dit nieuws zodat niet alleen Antwerp als club met schulden te boek staat ! :-)
09/03/2010 14:31
Tweede klasse is bankroet
Wat ik wel zie zitten is een grote eindronde voor de stijgers naar eerste klasse.

Een directe zakker en stijger en een nacompetitie van zes ploegen(2 van eerste 4 van tweede). Die misschien getimed kan worden met de andere playoffs van 10 speeldagen.

09/03/2010 14:21
Tweede klasse is bankroet
Tweede klasse moet een voorbeeld nemen aan OHL!

Die hebben hun jeugd en jongeren gebruikt om te groeien. Odoi, Sterchele, Simaeys, ... en wellicht nog vele andere hebben ooit bij Leuven gespeeld.

Ze moeten niet met de vinger wijzen naar eerste klasse, dat de geldkraan dichtgedraaid is, daar vind ik niet meer dan correct. Dat de geldkraan zou abrupt dichtgedraaid is is een ander verhaal.

er moet ook in eigen boezem gekeken worden. Lierse keert 5 miljoen uit aan lonen en nog spelen ze geen kampioen. Dat is gewoon puur slecht beleid!

Investeren in jeugd en spelers lenen(zitten soms ruwe diamanten bij) en dat aanvullen met een paar ervaringrijke spelers ... ik heb er nu ook geen perfecte kijk op maar dan moet het toch meer dan mogelijk zijn om als ploeg te groeien en uiteindelijk door te stoten naar eerste klasse. Maar dan moet er wel in een meerjarenplan gewerkt worden.


Ik vind het niet normaal dat tweede klasse zo afhankelijk is van eerste klasse! Welke meerwaarde bieden zij aan het Belgische voetbal? Daar spelen meer vedetten op hun retour dan echte grote talenten!

Zoek u eigen sponsor voor tweede klasse en zorgt ervoor dat ge onafhankelijk wordt in plaats van met de vinger te wijzen naar eerste klasse.
09/03/2010 14:21
Tweede klasse is bankroet
en nog het vrijdag avond voetbal dat is de doodsteek.........
09/03/2010 14:08
Tweede klasse is bankroet
wie pakt nu 14 miljoen schulden( intresten) over,om dan winst te maken? rare jongens die kamelen


1) Die -14 miljoen euro zijn geen schulden maar is het negatieve eigen vermogen. Belangrijk verschil.
2) Dat grote negatieve eigen vermogen was er nog niet toen Wadi Degla arriveerde. Met andere woorden: dat grote negatieve eigen vermogen bestaat voor het grote deel uit een lening van ... eigenaar Wadi Degla. Lierse heeft dus veel schulden aan hen.
3) Aan anderen heeft Lierse geen ernstige schulden bij mijn weten (niet bij de KBVB, niet bij de staat , ..). Logisch, anders haalt men geen licentie.

On-topic: dat tweede klasse onleefbaar is voor profclubs is al langer geweten. Haal de tv-gelden weg uit eerste en er zitten er daar ook in de shit, dat is namelijk een serieuze hap uit het budget. Ik pleit voor een verdere inkrimping van zowel eerste klasse als tweede klasse zodat er een draagvlak kan gecreeerd worden voor commerciele inkosten in beide divisies (met tv-contracten).
09/03/2010 13:51
Tweede klasse is bankroet

Wadi Degla (idd niet Samy Maged) hoopt die schulden later te kunnen betalen met de verkoop van de spelers van de Academie in Tongerlo...
Vandaar dat onze "kameel" (zoals de rest het graag zegt) de eerste jaren nog niet zal vertrekken.

die gaat nog eieren voor zijn geld kiezen.....
wie pakt nu 14 miljoen schulden( intresten) over,om dan winst te maken? rare jongens die kamelen
09/03/2010 13:47
Tweede klasse is bankroet
Eigenlijk is het eenvoudig .Een schande dat Hamme moest zakken om het spel eerlijk te spelen.
En hoed af voor OHL.Ook positief zonder belgacom geld!Als je natuurlijk ziet welke spelers OHL allemaal heeft in 1ste klasse gebracht..Francois S;jeroen S;Matton;Odooi;Debroux;Schouterden,zelfs JP en Brepoels als trainers ..de laatste jaren zuinig geweest en huurlingen ingehaald en terug eigen jeugd in de ploeg gebracht ipv monsterlonen. De persartikels gevolgd te hebben zal dat toch altijd voor een transfertsom zijn geweest dus ..Tja ,laat ons eerlijk zijn ,dat kunnen weinig andere 2 de klassers zeggen.OHL doe zo verder ,ook al gaat het nu minder .VOLHOUDEN.En Hamme en nog enkele eerlijke klubs VOLHOUDEN.
09/03/2010 13:47
Tweede klasse is bankroet
We moeten dit jaar ook niet stijgen (heeft hij in zijn nieuwjaarstoespraak nog gezegd). Bedoeling was binnen 5 jaar, en daar zitten we nog steeds niet.
Ik denk niet dat een ploeg in 2e, een paar jaar na een 5milj kan uitgeven aan spelerslonen. Hij wou waarschijnlijk dit jaar overgaan en misschien ten laatste volgend jaar. Ma langer...
09/03/2010 13:32
Tweede klasse is bankroet

Als ik zou willen nadenken dan zou ik niet met die vraag zijn afgekomen dat ik helemaal niet op de hoogte ben van wat er zowel met Antwerp als met Lierse gebeurd, buiten wat ik hier allemaal lees en in dit artikel staat dat jullie een Egyptenaar hebben die volgens mij de touwtjes trekt, maar die het blijkbaar nodig vind om toch nog steeds voor 14 miljoen in het rood te staan, anders zou hij dit geld toch al overgesluisd hebben, niet?
Hmmm, hopelijk voor jullie dan dat hij niet van gedachte verandert...

Wadi Degla (idd niet Samy Maged) hoopt die schulden later te kunnen betalen met de verkoop van de spelers van de Academie in Tongerlo...
Vandaar dat onze "kameel" (zoals de rest het graag zegt) de eerste jaren nog niet zal vertrekken.
09/03/2010 13:27
Tweede klasse is bankroet
Omdat Lierse investeerders heeft! Denk nu toch eens na voor je iets post!

Als ik zou willen nadenken dan zou ik niet met die vraag zijn afgekomen dat ik helemaal niet op de hoogte ben van wat er zowel met Antwerp als met Lierse gebeurd, buiten wat ik hier allemaal lees en in dit artikel staat dat jullie een Egyptenaar hebben die volgens mij de touwtjes trekt, maar die het blijkbaar nodig vind om toch nog steeds voor 14 miljoen in het rood te staan, anders zou hij dit geld toch al overgesluisd hebben, niet?
Hmmm, hopelijk voor jullie dan dat hij niet van gedachte verandert...
09/03/2010 13:00
Tweede klasse is bankroet


en dat het bij antwerp niet enkel over 4 miljoen gaat...

maak trouwens van die inversteerders maar investeerder...

als die weg is, gaan jullie wat meemaken...
Het meervoud was omdat ik iets te snel was ;) maar heb geen zin om dat te verbeteren :p
Tja, maar momenteel is hij nog niet weg...
We moeten dit jaar ook niet stijgen (heeft hij in zijn nieuwjaarstoespraak nog gezegd). Bedoeling was binnen 5 jaar, en daar zitten we nog steeds niet.
09/03/2010 12:58
Tweede klasse is bankroet
Omdat Lierse investeerders heeft! Denk nu toch eens na voor je iets post!


en dat het bij antwerp niet enkel over 4 miljoen gaat...

maak trouwens van die inversteerders maar investeerder...

als die weg is, gaan jullie wat meemaken...
09/03/2010 12:54
Tweede klasse is bankroet
Wat lees ik hier??? Lierse staat 14 miljoen in het rood???
Waarom wordt Antwerp dan zo met de vinger gewezen voor 4 miljoen??
maakt ni uit, we zijn RAFC, dus worden we geviseerd ;-)
09/03/2010 12:54
Tweede klasse is bankroet
Geinvesteerd!! hoe hebben julie dat gedaan met een put van 14 miljoen euro hoe doe je dat? zonder kamelenvoer bestond je niet eens meer debiel.Ik zou eerder zeggen denk jij eens 2x na voor je antwoord op iets waar je de ballen verstand van hebt.


En om dit er nog bij te zeggen. Het herkomst van het geld van Egypte is volledig nagekeken....zelfs door de staatsveiligheid en dergelijke....en nee het is geen zwart geld
09/03/2010 12:53
Tweede klasse is bankroet


ja Marco maar is dat in 1ste met die tv-gelden niet ook ? neem bij GBA eens 1 jaar dat geld weg ? dus zit dat systeem van veel (geld) voor weinigen en niks voor velen goed in elkaar ? neen want die weinigen worden er alleen maar heel erg afhankelijk van waardoor eens zakken of Europa missen zo meteen een ramp is waardoor ze nog meer proberen van den boel te manipuleren (De Witte zijn onafhankelijk studiebureau kan daar anders -unaniem verkozen door de ganse onpartijdige voorzitter- een studieken over doen). Terwijl een aantal ploegen uit de lagere reeksen die niet eens financieel zo slecht zitten dan net niet dat kleine duwtje in de rug krijgen die ze nodig hebben voor bvb investeringen in de infrastructuur. trouwens: zijn we eigenlijk nog met sport bezig ? met competitie ? eigenlijk zijn ze naar een soort Amerikaans basketsysteem aan het gaan waar elke grote ploeg min of meer zeker is dat er niet veel slechts kan gebeuren (zie ook al de 'lotingen' id beker) en elke kleine ploeg dat er weinig te rapen valt. waar zit de sportsmens spirit ? kutboekhouders ! BACK TO THE BASICS !


En is dat dan , voor het grote geheel van het Belgische voetbal , geen goede zaak ??


De NBA is bij mijn weten de meest winstgevende liga ter wereld. Als ze zelfs in een immens land als de US hun aantal profclubs beperken tot een dikke 30 , waarom zou dan hier in België elk provincie-team (en ik zeg dat niet met een kleinerende ondertoon) toegang moeten kunnen hebben tot de hoogste afdeling.
Ideaal zou zijn een profliga van een 16-tal clubs waarbij degradatie idd onmogelijk is , liefst vanal gespreid op geografische basis, en daaronder niet-professionele liga's die hun eigen kampioenschap spelen. Pas wanneer niet steeds het gevaar van degradatie om de hoek loert , kunnen de profclubs ook gaan werken op langere termijn en zal het jeugdvoetbal prioritair worden. In de huidige situatie is het onmogelijk om 5-6 jeugdspelers te laten doorstromen want voor je het weet zit je in het financieële vagevuur dat tweede -klasse momenteel is, en geraak daar maar eens uit. Je kan dan beter een blik Oost-Europeanen openen en hopen dat je op de 12e of 13e plek eindigd.
Onze Europese kijk op competitie sport is aan herziening toe, zeker in de kleinere landen. In de NBA krijg je , net door de combinatie van het salarisplafond en het feit dat je je vaste plaats hebt in de liga , een boeiende competitie waar je een mooie golfbeweging en elk team na slechte jaren ook mooie jaren kent.
Hier willen we echter allemaal topsport zien onder onze kerktoren... als je kijkt hoeveel afstand de mensen in de grotere landen afleggen om hun favoriete sportteam bezig te zien , dan is het hier eigenlijk vrij lachwekkend.
Concentreer het geld bij de grote teams , geef hen zekerheid en vrijheid om te werken en binnen niet al te lange tijd zal het Belgische voetbal in z'n geheel hier van profiteren. Fusioneer desnoods (alhoewel ik als Antwerpenaar hier niet achter sta maar rationeel gezien is het wel de beste oplossing), stamp wat nieuwe teams uit de grond daar waar nodig , en begin vanvoren af aan met een nieuwe visie en een propere lei, vraag bankwaarborgen aan de teams, hou het gezond en zie waar je uitkomt.
Als je zoals bv Lierse , elk seizoen 4 Mio verlies maakt , dat win je echt niet terug door naar eerste te komen. Je kan dan een messias hebben , maar vroeg of laat zijn die steeds weg en moet je ook alleen verder kunnen.
09/03/2010 12:51
Tweede klasse is bankroet
Geinvesteerd!! hoe hebben julie dat gedaan met een put van 14 miljoen euro hoe doe je dat? zonder kamelenvoer bestond je niet eens meer debiel.Ik zou eerder zeggen denk jij eens 2x na voor je antwoord op iets waar je de ballen verstand van hebt.

1: Ik heb enkel maar gezegd dat wij momenteel een investeerder hebben, genaamd Wadi Degla.
2: Omdat Lierse momenteel een investeerder heeft is de toestand (momenteel!) minder erg dan bij Antwerp.
3: Noem jij iedereen zomaar debiel als die zijn mening geeft? Zegt meer over jou dan over mij!
09/03/2010 12:50
Tweede klasse is bankroet
Geinvesteerd!! hoe hebben julie dat gedaan met een put van 14 miljoen euro hoe doe je dat? zonder kamelenvoer bestond je niet eens meer debiel.Ik zou eerder zeggen denk jij eens 2x na voor je antwoord op iets waar je de ballen verstand van hebt.


Skbééééé wees eens een beetje vriendelijk man...hij zegt wel de waarheid hé. Iedereen in Belgie weet ondertussen al dat wij blijven bestaan door onze sterke man Maged Samy....anders hadden we 2 jaar geleden al dood geweest....dus moet je hier niet direct iemand beginnen verwijten dat hij er de ballen van weet. Als je het volledige artikel leest in het nieuwsblad staat er dit nog bij " dat de CEO van Lierse toegeeft dat ze volledig afhankelijk zijn van Wadi Degla".
09/03/2010 12:45
Tweede klasse is bankroet
Dit topic doet mij dus echt niks. Dit is gewoon door de financiële perikelen bij onze vrienden van Antwerp dat 2de klasse extra onder het vergrootglas word gehouden. In 1ste klasse lopen ook schandalen rond en in de lagere reeksen zijn er ook geen ezels die geld sch!!ten.

De financiële problemen situeren zich niet alleen bij Antwerp, ook voorzitter Vermeersch heeft aan de alarmbel getrokken. Ook bij Brussels en Dender staat het water aan de lippen.
09/03/2010 12:43
Tweede klasse is bankroet

Het fijne aan Voetbalkrant is dat je bij schrijffouten of dergelijke, je op "wijzig bericht" (onder je post) je fout kan rechtzetten ;-)
Jij bent nog niet helemaal mee he? Ik leg het je uit. Hij verbeterde iemand anders zi'n post, en dus niet z'n eigen post.
09/03/2010 12:40
Tweede klasse is bankroet
Er is voor de volgende jaren nog veel meer financiële miserie op komst voor de voetbalclubs.
Men vind geen mecenassen meer die zo zot zijn hun geld in bodemloze voetbalputten te gooien.

Allemaal beginnen met die hebzuchtige voetballertjes een pak minder te betalen.
Dat zal al veel oplossen.
09/03/2010 12:39
Tweede klasse is bankroet
Omdat Lierse investeerders heeft! Denk nu toch eens na voor je iets post!
Geinvesteerd!! hoe hebben julie dat gedaan met een put van 14 miljoen euro hoe doe je dat? zonder kamelenvoer bestond je niet eens meer debiel.Ik zou eerder zeggen denk jij eens 2x na voor je antwoord op iets waar je de ballen verstand van hebt.
09/03/2010 12:32
Tweede klasse is bankroet

correctie: investeerder. geen 's'.

Het fijne aan Voetbalkrant is dat je bij schrijffouten of dergelijke, je op "wijzig bericht" (onder je post) je fout kan rechtzetten ;-)
09/03/2010 12:30
Tweede klasse is bankroet
Dit topic doet mij dus echt niks. Dit is gewoon door de financiële perikelen bij onze vrienden van Antwerp dat 2de klasse extra onder het vergrootglas word gehouden. In 1ste klasse lopen ook schandalen rond en in de lagere reeksen zijn er ook geen ezels die geld sch!!ten.
09/03/2010 12:23
Tweede klasse is bankroet
Omdat Lierse investeerders heeft! Denk nu toch eens na voor je iets post!

correctie: investeerder. geen 's'.
09/03/2010 12:22
Tweede klasse is bankroet
lang leve de Revolutie !
09/03/2010 12:22
Tweede klasse is bankroet
Dit levert weinig op omdat men die talenten dikwijls al op vroege leeftijd wegplukt, nog voor ze een contract hebben. Bovendien staat het water de meeste clubs tot aan de lippen waardoor elke euro (hoe klein ook) meer dan welkom is.


ja Marco maar is dat in 1ste met die tv-gelden niet ook ? neem bij GBA eens 1 jaar dat geld weg ? dus zit dat systeem van veel (geld) voor weinigen en niks voor velen goed in elkaar ? neen want die weinigen worden er alleen maar heel erg afhankelijk van waardoor eens zakken of Europa missen zo meteen een ramp is waardoor ze nog meer proberen van den boel te manipuleren (De Witte zijn onafhankelijk studiebureau kan daar anders -unaniem verkozen door de ganse onpartijdige voorzitter- een studieken over doen). Terwijl een aantal ploegen uit de lagere reeksen die niet eens financieel zo slecht zitten dan net niet dat kleine duwtje in de rug krijgen die ze nodig hebben voor bvb investeringen in de infrastructuur. trouwens: zijn we eigenlijk nog met sport bezig ? met competitie ? eigenlijk zijn ze naar een soort Amerikaans basketsysteem aan het gaan waar elke grote ploeg min of meer zeker is dat er niet veel slechts kan gebeuren (zie ook al de 'lotingen' id beker) en elke kleine ploeg dat er weinig te rapen valt. waar zit de sportsmens spirit ? kutboekhouders ! BACK TO THE BASICS !
09/03/2010 12:22
Tweede klasse is bankroet
Wat lees ik hier??? Lierse staat 14 miljoen in het rood???
Waarom wordt Antwerp dan zo met de vinger gewezen voor 4 miljoen??
Omdat Lierse investeerders heeft! Denk nu toch eens na voor je iets post!
09/03/2010 12:11
Tweede klasse is bankroet
Wat lees ik hier??? Lierse staat 14 miljoen in het rood???
Waarom wordt Antwerp dan zo met de vinger gewezen voor 4 miljoen??
09/03/2010 12:08
Tweede klasse is bankroet
*zucht* hét probleem is de domheid van bestuur én supporters van de G5. niet meer of niet minder dan dat. nogmaals: De Witte wég, geen stroman van Club of Anderlecht (zie ook De Keersmaecker) in de plaats maar iemand uit de lagere reeksen die een 'brevet goed bestuur' (bij wijze van spreken) kan voorleggen. ohl ? hamme ? om het even. maar zoals het nu is graven die 'domme' 1steklassers hun eigen fundamenten uit. ik stel een boycot voor trouwens: telkens een 1ste klasser of 'gesubsieerde' 2deklasser voor een jeugdtalent, een gunst of om het even wat iets vraagt: prijs maal 10 of collectief alles dichtgooien. ze verdienen niet beter, het zou alleen maar een koekje van eigen deeg zijn !
Dit levert weinig op omdat men die talenten dikwijls al op vroege leeftijd wegplukt, nog voor ze een contract hebben. Bovendien staat het water de meeste clubs tot aan de lippen waardoor elke euro (hoe klein ook) meer dan welkom is.
09/03/2010 12:06
Tweede klasse is bankroet
Allemaal naar het OCMW voor budgetbeheer ...
09/03/2010 12:04
Tweede klasse is bankroet
*zucht* hét probleem is de domheid van bestuur én supporters van de G5. niet meer of niet minder dan dat. nogmaals: De Witte wég, geen stroman van Club of Anderlecht (zie ook De Keersmaecker) in de plaats maar iemand uit de lagere reeksen die een 'brevet goed bestuur' (bij wijze van spreken) kan voorleggen. ohl ? hamme ? om het even. maar zoals het nu is graven die 'domme' 1steklassers hun eigen fundamenten uit. ik stel een boycot voor trouwens: telkens een 1ste klasser of 'gesubsieerde' 2deklasser voor een jeugdtalent, een gunst of om het even wat iets vraagt: prijs maal 10 of collectief alles dichtgooien. ze verdienen niet beter, het zou alleen maar een koekje van eigen deeg zijn !
09/03/2010 11:53
Tweede klasse is bankroet
Extra TV-gelden gaat niets aan de situatie veranderen hoor. De clubs moeten gewoon leren een realistische budget op te stellen. Als je weet dat je bvb maar 2 miljoen aan inkomsten verwacht moet je geen budget van 2,5 miljoen vooropstellen. Stel dat je elke tweedeklasser 250.000 euro TV-geld zou geven dan zouden ze gewoon hun budget verhogen naar 2.750.000 euro ipv naar 2.250.000 euro en blijft het resultaat hetzelfde.
09/03/2010 11:53
Tweede klasse is bankroet
Dar kost ik U ook al zeggen.Geen tv geld,minder media aandacht dus minder sponsors.Zet eens de linkerkolom eens 2 jr in 2 klasse en ze piepen wel anders.Het geld maakt zoveel verschil.Het zou beter zijn dat er 3 dalers zijn en 3 stijgers zijn in iedere klasse van het Belgisch voetbal.Op een of ander manier zou 2klasse op zoek moeten gaan naar een sponsor die het hele pakket verkoopt aan een tv station.Dus niet zoals EXQI ,was een grote fout.Zoveel sponsors zijn er niet op afgekomen vind ik.De mentaliteit van 1ste klas is ver te zoeken.De top 5 denkt alleen aan hun eigen en stellen zo hun eigen wetten op.Ik hoop ook dat Kortrijk,Zulte en STTV het halen.Da ga Standard,Genk en GBA het al niet zo interessant vinden om zo hervorming te doen.Iedereen zit daar maar te klagen (winterperiode) maar ze hebben deze malaise zelf opgezocht.Is het voetbal dan zoveel verbeterd dan.Iedereen gaat gelijk zeggen ,ja want er hebben er 3 Europees overwinterd.De jeugd is wel beter georganiseerd nu maar het voetbal straalt nog geen klasse uit hoor!!Grote fout is ook dat 2klasse te rap heeft toegegeven aan de grote broer.Ze hebben nu toch ook niks!!!
Op bepaalde punten heb je idd gelijk alleen jammer dat ze er in eerste geen bal verstand van hebben.
09/03/2010 11:40
Tweede klasse is bankroet
Dar kost ik U ook al zeggen.Geen tv geld,minder media aandacht dus minder sponsors.Zet eens de linkerkolom eens 2 jr in 2 klasse en ze piepen wel anders.Het geld maakt zoveel verschil.Het zou beter zijn dat er 3 dalers zijn en 3 stijgers zijn in iedere klasse van het Belgisch voetbal.Op een of ander manier zou 2klasse op zoek moeten gaan naar een sponsor die het hele pakket verkoopt aan een tv station.Dus niet zoals EXQI ,was een grote fout.Zoveel sponsors zijn er niet op afgekomen vind ik.De mentaliteit van 1ste klas is ver te zoeken.De top 5 denkt alleen aan hun eigen en stellen zo hun eigen wetten op.Ik hoop ook dat Kortrijk,Zulte en STTV het halen.Da ga Standard,Genk en GBA het al niet zo interessant vinden om zo hervorming te doen.Iedereen zit daar maar te klagen (winterperiode) maar ze hebben deze malaise zelf opgezocht.Is het voetbal dan zoveel verbeterd dan.Iedereen gaat gelijk zeggen ,ja want er hebben er 3 Europees overwinterd.De jeugd is wel beter georganiseerd nu maar het voetbal straalt nog geen klasse uit hoor!!Grote fout is ook dat 2klasse te rap heeft toegegeven aan de grote broer.Ze hebben nu toch ook niks!!!
Reageer zelf
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen.
1 Lierse SK 36 75
2 Lommel United 36 70
3 Bergen 36 66
4 Eupen 36 60
5 RBD Borinage 36 53
6 RS Waasland 36 52
7 Oostende 36 51
8 Antwerp 36 47
9 OH Leuven 36 45
10 Wetteren 36 44
11 FC Doornik 36 44
12 KVK Tienen 36 43
13 FCV Dender EH 36 43
14 FC Brussels 36 42
15 Tubeke 36 42
16 Turnhout KV 36 41
17 SK Ronse 36 39
18 Beveren 36 36
19 Luik FC 36 23
In de kijker

Degene die nog geen info ontvingen, sturen best nog eens een mail naar onzeclub(at)voetbalkrant.com, met vermelding van jouw ploegnaam.

Volg ons op: