Standard legt zich niet neer bij beslissing Disciplinaire Raad: in evocatie na scheidsrechterlijke dwaling

Dennis Rosiers
| 7 reacties
Standard legt zich niet neer bij beslissing Disciplinaire Raad: in evocatie na scheidsrechterlijke dwaling
Foto: © photonews

Volg Voetbalkrant nu via Instagram!

Op vijf februari werd een doelpunt van Moussa Sissako in de blessuretijd van Standard-Cercle (1-1) afgekeurd voor buitenspel. Het Referee Department liet weten dat een menselijke fout bij het trekken van de buitenspellijn aan de basis lag van een verkeerde beoordeling van de fase.

Standard werd een geldig doelpunt (en dus twee punten) ontnomen. Standard diende een klacht in, die door de Disciplinaire Raad voor het Profvoetbal van tafel werd geveegd. De Disciplinaire Raad oordeelde dat de fout gemaakt is bij de boordeling van een feit en niet door een verkeerde toepassing van de reglementen.

De Rouches konden zich hierin niet vinden en lieten via de officiële kanalen weten in evocatie te gaan tegen deze beslissing. Zij zijn van mening dat de VAR in de bewuste fase niet het verste lichaamsdeel van de laatste Cercle-verdediger nam om de situatie te beoordelen. Wat volgens Standard voldoende is om aan te tonen dat de VAR dus toch de reglementen verkeerd heeft toegepast.

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Schrijf je nu in voor de Voetbalkrant nieuwsbrief

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Jupiler Pro League

Nieuwste reacties