Adrian beleefde een sprookje in de Supercup, maar was zijn redding wel legitiem?
Hannes Van Gael
Hannes Van Gael
| 8 reacties

Moest de VAR ingrijpen bij de beslissende penaltysave van Adrian tijdens Liverpool - Chelsea?

Adrian beleefde een sprookje in de Supercup, maar was zijn redding wel legitiem?

Het seizoen is nog maar net op gang getrapt en Liverpool mag al een eerste trofee op zak steken. Daar mag het doelman Adrian overigens erg dankbaar voor zijn.

Alisson Becker is de vaste nummer 1 van Liverpool, maar die sukkelt met een kuitblessure. Daarom mocht tweede doelman Adrian tijdens de Europese Supercup plaatsnemen onder de lat en die speelde meteen een hoofdrol.

De doublure stopte namelijk de laatste strafschop van de reeks en werd als een ware held gevierd. Maar telde zijn save eigenlijk wel? Volgens de letter van de (nieuwe) wet niet. De VAR mag immers tussenbeide komen als de doelman bij het nemen van de strafschop niet met minstens één voet op of achter zijn doellijn staat.

Foto's bewijzen dat dit niet het geval was bij Adrian. Het lijkt een detail, maar op het WK bij de vrouwen werd hier wel voor ingegrepen door de arbitrage. 

Corrigeer
Fout gevonden in bovenstaand artikel? Meld het hier!

Ontvang het voetbalnieuws van jouw favoriete ploeg per mail

Meer nieuws

Meer nieuws

Populairste artikels

Premier League

Nieuwste reacties